Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Retailgroep Colruyt heeft onlangs een innovatief spaarprogramma gelanceerd om klanten aan te moedigen bewuster te consumeren en bij te dragen aan een duurzamere toekomst. Het programma, genaamd “Xtra” richt zich op klanten die producten met een Eco-score A of B kopen bij de voedingsformules van Colruyt Group, waaronder Colruyt Laagste Prijzen, Bio-Planet, OKay, Spar Colruyt Group en Collect&Go.
Hoe werkt het?
Klanten verdienen twee punten bij de aankoop van een product met Eco-score A en één punt bij Eco-score B. Deze punten worden automatisch toegevoegd aan het Xtra-profiel van de klant bij het afrekenen. Wanneer 100 punten zijn verzameld, kunnen klanten kiezen uit verschillende milieugerelateerde projecten. Deze variëren van het planten van bomen tot het aanleggen van bloemenweides of natuurgebieden. Maar ook kan er gespaard worden voor een duurzaamheidsworkshop bij de Colruyt Group Academy.
Doelstelling
Het doel is ambitieus: in het eerste jaar wil Colruyt Group 35.000 bomen planten, 50.000 m² bloemenweides zaaien en 25.000 m² natuurgebied aanleggen. Dit initiatief sluit aan bij de bredere inspanningen van Colruyt Group om duurzame milieu-initiatieven te stimuleren en bewuste keuzes van klanten te belonen.
Jef Colruyt, CEO van Colruyt Group, benadrukt het belang van blijvende investeringen in milieuprojecten, zelfs te midden van andere uitdagingen voor de retailsector. Het spaarprogramma vormt een unieke kans voor klanten om actief deel te nemen aan concrete milieuprojecten en samen met Colruyt Group een positieve impact te creëren.
Groen en lokaal
Het spaarprogramma omvat samenwerkingen met lokale partners zoals Bûûmplanters, Nassonia, BeeOdiversity en GoodPlanet, waardoor klanten direct de impact van hun gespaarde punten kunnen zien. De geselecteerde projecten hebben gemeen dat ze lokaal, meetbaar, tastbaar en zichtbaar zijn, waardoor klanten een directe bijdrage leveren aan de biodiversiteit en het milieu.
Colruyt Group wil met dit spaarprogramma niet alleen de bewustwording vergroten, maar ook concrete gedragsveranderingen stimuleren. Het initiatief bouwt voort op het eerder gelanceerde Eco-scoremechanisme, dat klanten informeert over de milieu-impact van hun aankopen. Het spaarprogramma is nét het extra duwtje in de rug om duurzame keuzes te maken en actief bij te dragen aan een groenere toekomst.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.