Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Piggy spaarprogramma

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
6 september 2016
LOYALTY PROGRAM
CASE

Piggy spaarprogramma

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Piggy Spaarprogramma
Piggy
B2C
Nederland
2013

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Voordeel bij een groot aantal verschillende bedrijven
Website, app en kaart
Eenvoudig sparen
Actief
Piggy
Piggy
Piggy is een loyaliteitsprogramma in Nederland. Ze zijn actief in meer dan 150 winkelgebieden en werken samen met meer dan 600 winkels en 300.000 consumenten. Piggy biedt winkeliers de mogelijkheid klanten te belonen voor hun loyaliteit. Naast het spaarprogramma faciliteert Piggy een compleet lokaal marketingprogramma.
Piggy is een loyaliteitsprogramma in Nederland. Ze zijn actief in meer dan 150 winkelgebieden en werken samen met meer dan 600 winkels en 300.000 consumenten. Piggy biedt winkeliers de mogelijkheid klanten te belonen voor hun loyaliteit. Naast het spaarprogramma faciliteert Piggy een compleet lokaal marketingprogramma.

Hoe werkt het Piggy spaarprogramma?


Iedereen kan gebruik maken van de Piggy  kaart door een kaartje te pakken in een deelnemende winkel, hem te scannen op je tablet en je e-mailadres in te voeren. Wil je liever gebruik maken van de app? Download dan de app en registreer je daar. Je kunt nu beginnen met sparen. Op de app en de Piggy website is een kaart te vinden waarop alle deelnemende winkels staan aangegeven. Op het moment van schrijven van de case waren meer dan 600 winkels (verdeeld over het hele land) aangesloten bij het Piggy spaarprogramma. Het gaat daarbij onder meer om lokale bakkers, bloemisten, kappers en lunchrooms. Je kunt punten sparen door producten te kopen bij deelnemende winkels.

 

In elke winkel is er een tablet aanwezig waar je, na je aankoop, je persoonlijke QR-code kan scannen. Indien je een Piggy kaart hebt, kun je dit doen door je kaart  voor de camera van de tablet te houden waardoor de QR-code wordt geregistreerd. Gebruik je de app om punten te sparen? Dan worden je punten bij je account opgeteld door met je smartphone de QR-code te scannen. De hoeveelheid punten die je ontvangt bij je aankoop verschilt per winkel. De ene winkel hanteert bijvoorbeeld een punt per euro, bij een ander krijg je een standaard hoeveelheid punten per aankoop. Dit wordt door iedere winkel zelf bepaald.

 

Je kunt er ook voor kiezen om je Piggy kaart te koppelen aan je Piggy app. Door hetzelfde e-mailadres in te vullen bij het registreren van de app, wordt je account automatisch gekoppeld.

 

Verzilveren
Een overzicht van de punten die je verdient hebt, kun je zien in de app of door in te loggen op je persoonlijke pagina op de website. Je kunt per winkel zien hoeveel punten je gespaard hebt. Dit is handig omdat je je punten alleen kunt inwisselen bij de winkel waar je ze hebt verdiend. Nadat je punten hebt verzamelt, worden de beloningen die je kan verzilveren groen aangegeven in de app of je persoonlijke pagina op de website. Door dubbel te klikken op de gekozen beloning worden je punten van je account verwijderd en kun je gebruik maken van de beloning.

Piggy spaarprogramma case facts

  • Indien een winkel stopt met de deelname aan het Piggy spaarprogramma, vervallen alle gespaarde punten van die desbetreffende winkel.
  • De punten zijn niet aan een houdbaarheidsdatum gebonden.
  • Het is geen probleem als je je kaart bent vergeten. Door je e-mailadres in de winkel in te vullen op de tablet, worden de punten toegevoegd aan je account.
  • Het is mogelijk om meerdere Piggy kaarten te koppelen aan één e-mailadres. De punten die je met deze kaarten spaart worden allemaal bij elkaar opgeteld. Je kunt echter alleen met de kaart die als eerste geregistreerd staat de beloningen verzilveren.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events