Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Uber (all-in) One bezorgvoordeel

LOYALTY PROGRAM

CASE

Mirte van der Werf
Mirte van der Werf
19 december 2024
LOYALTY PROGRAM
CASE

Uber (all-in) One bezorgvoordeel

Uber
Uber
Sinds 2009 verbindt Uber mensen wereldwijd met snelle, betaalbare en flexibele mobiliteitsoplossingen. Het Amerikaanse bedrijf begon als een eenvoudige taxiservice-app en groeide uit tot een technologisch platform dat (deel)ritten, maaltijden en vracht efficiënt samenbrengt.
Sinds 2009 verbindt Uber mensen wereldwijd met snelle, betaalbare en flexibele mobiliteitsoplossingen. Het Amerikaanse bedrijf begon als een eenvoudige taxiservice-app en groeide uit tot een technologisch platform dat (deel)ritten, maaltijden en vracht efficiënt samenbrengt.

Of je nu onderweg bent naar een belangrijke afspraak, een avondje uit plant, een warme maaltijd bestelt of de koelkast wilt aanvullen: Uber biedt met het lidmaatschapsprogramma Uber One een alles-in-één bezorgoplossing voor haar klanten.
 
Exclusief lidmaatschapsprogramma
Het Uber One lidmaatschap combineert gebruiksgemak, besparingen en exclusieve voordelen voor (frequente) gebruikers van Uber en Uber Eats. Gebruikers kunnen eenvoudig een lidmaatschap afsluiten via de Uber-app of Uber Eats-app. Het programma is al langer beschikbaar in het buitenland en sinds afgelopen maand ook gelanceerd in Nederland. Volgens Uber CEO Dara Khosrowshahi en het winstrapport van oktober 2024 heeft het platform inmiddels 25 miljoen leden. Een maandabonnement kost €8,99 en een jaarabonnement €89,99. Beide opties bieden dezelfde voordelen, maar met het jaarabonnement profiteren leden van een besparing op de abonnementsprijs.
 
Bundeling van diensten
Met het lidmaatschapsprogramma wil Uber klantloyaliteit vergroten door een geïntegreerde ervaring te bieden, wat cross-selling stimuleert. Het abonnementsmodel is gericht op het leveren van waarde, gemak en specifieke voordelen. Leden kunnen een rit naar huis boeken en tot 10% van de totale ritprijs aan Uber One-tegoed ontvangen. Dit tegoed kunnen ze gebruiken om nieuwe ritten te boeken of maaltijden en boodschappen te bestellen.
 
Volgens Uber besparen leden gemiddeld €18 per maand. Dit bedrag is gebaseerd op de gemiddelde besparing van leden in België.
 
Wat zijn de voordelen?
Gratis bezorging: Geen bezorgkosten op eten, boodschappen en andere bestellingen boven het minimale subtotaal. Voor supermarkten is het minimale subtotaal €40 en voor overige bestellingen €18.
Korting op ritten: 10% aan Uber One-tegoed voor ritten met Comfort en Premium en 5% voor Economy-opties zoals Uber X en Green.
Exclusieve promoties: Toegang tot exclusieve aanbiedingen en prioritaire ondersteuning. Zo krijgen leden bijvoorbeeld 15% korting op in aanmerking komende bestellingen bij restaurants of boodschappen.
Flexibiliteit: Het lidmaatschap opzeggen zonder kosten.
 

Mirte van der Werf

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.