Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

M Life Players Club

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over de M Life Players Club waarbij klanten kunnen sparen voor exclusieve voordelen en privileges.
Redactie LoyaltyFacts
31 december 2011
LOYALTY PROGRAM
CASE

M Life Players Club

Lees hier alles over de M Life Players Club waarbij klanten kunnen sparen voor exclusieve voordelen en privileges.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

M Life Players Club
MGM Resorts International
Leisure
Verenigde Staten
Januari 2011

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Voordelen & unieke klantervaring
Klantenkaart
Bieden van unieke klantervaringen
Actief
Het MGM International Resorts logo
Het MGM International Resorts logo
MGM Resorts International
MGM Resorts International
MGM Resorts International ontwikkelt, bouwt en exploiteert unieke bestemmingen voor reizigers. De resorts bieden een totale ervaring, waarbij onder andere eersteklas accommodaties en restaurants, entertainment van wereldklasse, state-of-art- vergader- en congresfaciliteiten en hoogwaardige Retail en game-ervaringen worden ingezet om het de bezoeker zo comfortabel mogelijk te maken.
MGM Resorts International ontwikkelt, bouwt en exploiteert unieke bestemmingen voor reizigers. De resorts bieden een totale ervaring, waarbij onder andere eersteklas accommodaties en restaurants, entertainment van wereldklasse, state-of-art- vergader- en congresfaciliteiten en hoogwaardige Retail en game-ervaringen worden ingezet om het de bezoeker zo comfortabel mogelijk te maken.

Deelname M Life Players Club

Consumenten kunnen zich gratis inschrijven op de website om lid te worden van het M Life Players Club programma. Het programma maakt onderscheidt tussen vier statussen. Per lid wordt een klantenkaart verstrekt die aangeeft welke status iemand heeft. Naarmate leden meer uitgeven en dus stijgen in status, kunnen zij sneller credits sparen en eerder toegang krijgen tot exclusievere voordelen.

 

Van laag naar hoog zijn de statussen: sapphire (tot 24.999 credits), pearl (vanaf 25.000 credits), gold (vanaf 75.000 credits), platinum (vanaf 200.000 credits) en NOIR (alleen op uitniodiging). Alle resorts, casino’s en partners hanteren verschillende waardes van credits. Maar over het algemeen geldt dat elke $2,- die uitgegeven wordt 10 credits waard is.

Sparen

Hoe meer leden uitgeven, hoe meer voordelen en privileges beschikbaar worden. Zo worden leden beloond voor elke dollar die zij uitgeven bij één van de aangesloten hotels, casino’s en partners van het programma.

 

Er kan gespaard worden voor gepersonaliseerde klantvoordelen welke een bepaalde waarde vertegenwoordigen in credits. Vanzelfsprekend zijn er voor de kleinere klantvoordelen minder credits benodigd dan voor de unieke ‘life experiences’.

Verzilveren

Beloningen worden toegekend op basis van de status die de klant heeft. Leden groeien in status door simpelweg meer uit te geven. De voordelen zijn altijd gepersonaliseerd waarbij de beloningen onvergetelijke momenten worden wanneer een hogere status wordt bereikt. Het unieke van dit loyaliteitsprogramma is dan ook dat het om de unieke klantervaring draait.

 

Er kan gespaard worden voor in het begin kleinere voordelen zoals korting op overnachtingen, restaurantbezoek en wellness-ervaringen tot aan zeer klantspecifieke voordelen zoals het optreden als gast DJ of als dolfijnentrainer.

 

Een paar van deze unieke klantvoordelen en privileges zijn het koken met een bekende chef-kok/tv-persoonlijkheid, het creëren van een eigen fonteinshow in het Bellagio, zwemmen met haaien of een VIP-treatment bij een concert naar keuze.

Communicatie

Alle communicatie met leden verloopt via verschillende kanalen zoals een nieuwsbrief, per post en telefonisch. Leden kunnen via hun persoonlijke account aanpassen via welke kanalen zij benaderd willen worden.

Case Quotes

Bill Hornbuckle, Chief Marketing Officer of MGM Resorts: 

“M life was created as a way for our guests to enjoy the world-class amenities at our peerless properties with the ease of carrying only one card. From a gaming perspective, the new tiers provide our guests with something to aspire to as they enjoy the rewards and benefits at each level.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.