Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Bij Organic Basics kunnen klanten deelnemen aan hun spaarprogramma Organic Basics Club. Organic Basics hoopt hiermee klanten te stimuleren duurzamer te shoppen en trouw te blijven aan hun merk. Het programma is eenvoudig en biedt steeds meer voordelen naarmate je meer uitgeeft.
Bij het aanmelden en aanmaken van een profiel start een klant meteen met een bonus van 30 punten. Daarna kunnen op verschillende manieren punten verzameld worden. De belangrijkste manier is door het doen van aankopen: elke euro die uitgegeven wordt levert punten op, afhankelijk van je level. Daarnaast kan een klant ook extra punten verdienen door Organic Basics te volgen op social media, berichten te delen of een review achter te laten. De gespaarde punten kunnen vervolgens worden ingewisseld voor korting. Zo zijn 100 punten €5 korting op een volgende aankoop.
Het programma kent meerdere levels, die worden bepaald door hoeveel een klant jaarlijks uitgeeft. Hoe hoger het level, hoe groter de beloningen. Alle klanten starten in het laagste level, waar een klant 1 punt per uitgegeven euro ontvangt en toegang krijgt tot exclusieve sales
Een stap verder is middelste level, waarbij een klant 1,5 punt per euro ontvangt, waardoor er sneller gespaard wordt. Daarnaast wordt de klant beloond met een speciaal cadeau wanneer dit level bereikt wordt. Dit maakt het niet alleen lonend, maar ook leuk om lid te zijn.
Het hoogste level is gereserveerd voor de meest trouwe klanten. Hier krijgt een klant naast 2 punten per euro en de voordelen van de eerdere levels ook toegang tot exclusieve promoties en kortingen, evenals unieke verrassingsbeloningen. Denk aan extra cadeaus of speciale aanbiedingen die alleen beschikbaar zijn voor deze klanten.
De Organic Basics Club biedt dus niet alleen financiële voordelen, maar maakt het shoppen ook leuker en betekenisvoller. Door te sparen en te profiteren van beloningen, stimuleert het programma klanten om bewuster te winkelen en tegelijk loyaal te blijven aan het duurzame merk. Een win-win voor de klant én de planeet!
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.