Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

OERRR

OERRR is het jeugdprogramma van Natuurmonumenten, speciaal voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Natuurmonumenten wil kinderen en hun ouders stimuleren om vaker naar buiten te gaan. Lekker buiten spelen, fantaseren, klimmen, klauteren en knutselen. Daar worden kinderen blij van. Aan de hand van de uitdagende kaarten van OERRR kunnen kinderen de natuur volop ontdekken.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
5 augustus 2016
LOYALTY PROGRAM
CASE

OERRR

OERRR is het jeugdprogramma van Natuurmonumenten, speciaal voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Natuurmonumenten wil kinderen en hun ouders stimuleren om vaker naar buiten te gaan. Lekker buiten spelen, fantaseren, klimmen, klauteren en knutselen. Daar worden kinderen blij van. Aan de hand van de uitdagende kaarten van OERRR kunnen kinderen de natuur volop ontdekken.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

OERRR
Natuurmonumenten
Non-profit
Nederland
2012

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Affiniteit programma
Een welkomstcadeau, inspiratieve content, toegang tot een ledenevent, voordeel
DM, EM, website
Beleef de natuur
Actief
Natuurmonumenten steunt leden
Natuurmonumenten steunt leden
Natuurmonumenten
Natuurmonumenten
Natuurmonumenten is dé beweging van mensen met hart voor de natuur. Ze willen mensen, van jong tot oud, in het hart raken en de fascinatie voor de natuur delen met en via hun achterban. Natuurmonumenten activeert mensen om buiten in de natuur iets geweldigs te beleven.
Natuurmonumenten is dé beweging van mensen met hart voor de natuur. Ze willen mensen, van jong tot oud, in het hart raken en de fascinatie voor de natuur delen met en via hun achterban. Natuurmonumenten activeert mensen om buiten in de natuur iets geweldigs te beleven.
OERRR is het jeugdprogramma van Natuurmonumenten, speciaal voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Natuurmonumenten wil kinderen en hun ouders stimuleren om vaker naar buiten te gaan. Lekker buiten spelen, fantaseren, klimmen, klauteren en knutselen. Daar worden kinderen blij van. Aan de hand van de uitdagende kaarten van OERRR kunnen kinderen de natuur volop ontdekken.

 

Hoe werkt het?
Voor € 1,25 per maand kunnen kinderen lid worden van OERRR. Hierbij segmenteert OERRR haar activiteiten in 3 leeftijdscategorieën: 0-3, 4-8 en 9-12 jaar. Per leeftijdscategorie wordt gesegmenteerd welke uitingen het kind ontvangt.

 

0-3 jaar:

  • Als welkomstcadeau mag je op een speciale OERRR boomplantdag, samen met de boswachter, een eigen boom komen planten.
  • Elk seizoen ontvang je kaarten waarop ideeën en opdrachten staan om de natuur te ervaren. Voor deze leeftijdsgroep zijn het vooral tips voor ouders wat zij met hun peuter in de natuur kunnen gaan doen.
  • E-mailnieuwsbrieven met speeltips en inspiratie.

 

4-8 jaar:

  • Je ontvangt een eigen ledenpas van OERRR
  • Elk seizoen ontvang je ontdekkingskaarten om in de natuur te beleven. Voor deze leeftijdsgroep zijn dit al opdrachten die de kinderen zelf kunnen uitvoeren.
  • Als welkomstcadeau ontvang je de kist van OERRR waarmee je er in de natuur op uit kan trekken.
  • Ieder jaar ontvang je een uitnodiging voor de ING Wilde Buiten Dag XXL en je ontvangt korting op activiteiten van Natuurmonumenten.

 

9-12 jaar:

  • Je ontvangt een eigen ledenpas van OERRR
  • Elk seizoen ontvang je expeditiekaarten om zelf op expeditie te gaan in de natuur.
  • Als welkomstcadeau ontvang je een survival pack.
  • Ieder jaar ontvang je een uitnodiging voor de ING Wilde Buiten Dag XXL en je ontvangt korting op activiteiten van Natuurmonumenten.

 

 

Communicatie
Ieder seizoen communiceert OERRR met haar leden via een DM. Afhankelijk van de leeftijd van het lid ontvangen zij per post een set ontdekkings- of expeditiekaarten waarmee de natuur kan worden ontdekt.

Zodra de DM wordt verstuurd, ontvangen leden ook een e-mail met extra tips over de onderwerpen van de kaarten. Daarnaast wordt iedere schoolvakantie een nieuwsbrief met inspiratie, speel- en knutseltips verstuurd. Op de website worden wekelijks speeltips en ideeën afgestemd op het weer en actuele er op uitjes in de buurt geplaatst.

 

 

Case facts

  • OERRR werd gelanceerd op 24 september 2012.
  • Bij lancering was deelname aan het programma gratis, inmiddels kan men lid worden van OERRR voor € 1,25 er maand.
  • OERRR heeft 200.000 leden (2015).
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events