Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Acceleratie naar Loyaliteit: Het NASCAR Fan Rewards Programma

LOYALTY PROGRAM

CASE

Caroliene Roelofsen
Caroliene Roelofsen
28 mei 2024
LOYALTY PROGRAM
CASE

Acceleratie naar Loyaliteit: Het NASCAR Fan Rewards Programma

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

NASCAR Fan Rewards
NASCAR
B2C
United States
2023

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Voordeelprogramma
Korting, ervaringen en producten
Website
Auto racen
Actief
NASCAR
NASCAR
NASCAR De National Association for Stock Car Auto Racing (NASCAR), opgericht in 1948, is een overkoepelende organisatie in de Verenigde Staten die diverse nationale en regionale kampioenschappen organiseert in stockcarracen. Dit zijn auto’s die van buiten op straatauto’s lijken, maar snelheden tot wel 320 km/u kunnen bereiken. NASCAR is zowel in de VS als in andere landen zeer populair.
NASCAR De National Association for Stock Car Auto Racing (NASCAR), opgericht in 1948, is een overkoepelende organisatie in de Verenigde Staten die diverse nationale en regionale kampioenschappen organiseert in stockcarracen. Dit zijn auto’s die van buiten op straatauto’s lijken, maar snelheden tot wel 320 km/u kunnen bereiken. NASCAR is zowel in de VS als in andere landen zeer populair.

Fan Rewards
 
NASCAR heeft het loyaliteitsprogramma Fan Rewards opgezet. Met dit programma kunnen fans niet alleen punten verdienen door naar de races te gaan, maar ook door de races thuis te kijken, deel te nemen aan NASCAR Fantasy Life, mee te doen aan de wekelijkse triviawedstrijden, de NASCAR Hall of Fame te bezoeken en op vele andere manieren punten te verdienen. Dit maakt het loyaliteitsprogramma op actie gebaseerd in plaats van op monetair gebied. Punten kunnen worden ingewisseld voor racekaartjes, VIP-ervaringen, gesigneerde merchandise en cadeaubonnen.
 
Zodra een racefan zich geregistreerd heeft, begint hij als een Rookie. Na het verdienen van 3.000 punten wordt de deelnemer gepromoveerd tot All-Star. All-Stars ontvangen een korting van 10% op het verdienen van Reward-punten. De hoogste status die een deelnemer kan behalen, is Champion, waarbij de korting wordt verhoogd naar 25%.
 

 

 
Niet alleen voordeel voor de fans
 
Dit loyaliteitsprogramma is niet alleen interessant voor de fans, maar ook voor sponsoren. Wanneer fans zich aanmelden voor NASCAR Fan Rewards, beantwoorden ze basisvragen over hun favoriete coureur of thuiscircuit. Fans kunnen extra punten verdienen door vragen te beantwoorden die gericht zijn op sponsors, zoals drankproducenten. Voor bijvoorbeeld een drankproducent is het waardevol om te weten welke dranken de fans verkiezen.
 
Dit programma toont aan dat loyaliteitsprogramma’s met minder nadruk op persoonlijke aanwezigheid en uitgaven waardevol kunnen zijn voor sportorganisaties met internationale fanbases. Zonder trouwe fans is sport veel minder leuk. Of ze nu thuis of vanaf de tribune deelnemen, zorg ervoor dat ze zich gezien en gewaardeerd voelen!

Caroliene Roelofsen

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.