Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Afterpay beloont vroegbetalers

Dit jaar heeft Afterpay in de Verenigde Staten een nieuw loyaliteitsprogramma gelanceerd: Pulse Rewards. Hiermee kunnen klanten die betalen met Afterpay profiteren van verschillende voordelen en beloningen.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
12 juli 2021
LOYALTY PROGRAM
CASE

Afterpay beloont vroegbetalers

Dit jaar heeft Afterpay in de Verenigde Staten een nieuw loyaliteitsprogramma gelanceerd: Pulse Rewards. Hiermee kunnen klanten die betalen met Afterpay profiteren van verschillende voordelen en beloningen.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Pulse Rewards
Afterpay
B2C
Verenigde Staten
2021

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Beloningen, voordelen
App
Financiën
Actief
Afterpay
Afterpay
Afterpay is een Australisch financieel technologiebedrijf dat wereldwijd actief is. De app biedt consumenten de mogelijkheid om pas te betalen wanneer zij hun bestelling ontvangen hebben.
Afterpay is een Australisch financieel technologiebedrijf dat wereldwijd actief is. De app biedt consumenten de mogelijkheid om pas te betalen wanneer zij hun bestelling ontvangen hebben.
Dit jaar heeft Afterpay in de Verenigde Staten een nieuw loyaliteitsprogramma gelanceerd: Pulse Rewards. Hiermee kunnen klanten die betalen met Afterpay profiteren van verschillende voordelen en beloningen.

Hoe werkt het?

Het programma is toegankelijk voor alle gebruikers van Afterpay in de Verenigde Staten. Zij kunnen zich gratis aanmelden via de app en direct beginnen met het sparen van punten.

 

Punten sparen

Klanten die een in aanmerking komende betaling doen, ontvangen 10 punten per betaling. Met een in aanmerking komende betaling wordt een betaling bedoeld die op tijd is gedaan en een waarde van minimaal $40 heeft. Daarnaast kunnen klanten ook op andere manieren punten sparen, bijvoorbeeld door kleine of duurzame bedrijven te steunen of door te winkelen tijdens Black Friday. Hoe hoger het puntenaantal, hoe hoger het niveau dat bereikt kan worden. Per niveau kunnen meer beloningen worden verkregen.

 

Multi-layer

Afterpay past een complexe multi-layer toe in het programma. Gespaarde punten worden namelijk elke 6 maanden gereset. Wanneer binnen de eerste 6 maanden voldoende punten worden verzameld om in niveau te stijgen, kunnen klanten direct de voordelen in dat niveau genieten. Na de eerste 6 maanden worden de punten gereset, maar kan de klant nog eens 6 maanden gebruik maken van de niveauvoordelen. Hoe sneller dus een niveau wordt ontgrendeld, des te langer profiteren klanten van de voordelen. Als klanten na de tweede 6 maanden niet voldoende punten hebben gespaard, dalen zij een niveau.

Het programma biedt voordelen op vier lagen:

  • Gold: 0-100 punten
  • Platinum: 100-300 punten
  • Diamond: 300-500 punten
  • Mint: 500+ punten

Wanneer klanten een niveau stijgen kunnen zij meer voordelen genieten. Zo krijgen klanten met de Platinum status korting op deelnemende retailers en kunnen klanten met een Diamond status tot 6 keer per jaar een betaaldatum uitstellen.

 

 

Te laat betalen

Om klanten extra te stimuleren om op tijd te betalen, worden late betalingen beboet in het programma. Zo dalen klanten in de Verenigde Staten direct tot het laagste niveau wanneer zij twee te late betalingen doen. Ook kunnen er na te veel late betalingen een periode lang geen punten gespaard worden.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events