Dit jaar heeft Afterpay in de Verenigde Staten een nieuw loyaliteitsprogramma gelanceerd: Pulse Rewards. Hiermee kunnen klanten die betalen met Afterpay profiteren van verschillende voordelen en beloningen.
Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Het programma is toegankelijk voor alle gebruikers van Afterpay in de Verenigde Staten. Zij kunnen zich gratis aanmelden via de app en direct beginnen met het sparen van punten.
Klanten die een in aanmerking komende betaling doen, ontvangen 10 punten per betaling. Met een in aanmerking komende betaling wordt een betaling bedoeld die op tijd is gedaan en een waarde van minimaal $40 heeft. Daarnaast kunnen klanten ook op andere manieren punten sparen, bijvoorbeeld door kleine of duurzame bedrijven te steunen of door te winkelen tijdens Black Friday. Hoe hoger het puntenaantal, hoe hoger het niveau dat bereikt kan worden. Per niveau kunnen meer beloningen worden verkregen.
Afterpay past een complexe multi-layer toe in het programma. Gespaarde punten worden namelijk elke 6 maanden gereset. Wanneer binnen de eerste 6 maanden voldoende punten worden verzameld om in niveau te stijgen, kunnen klanten direct de voordelen in dat niveau genieten. Na de eerste 6 maanden worden de punten gereset, maar kan de klant nog eens 6 maanden gebruik maken van de niveauvoordelen. Hoe sneller dus een niveau wordt ontgrendeld, des te langer profiteren klanten van de voordelen. Als klanten na de tweede 6 maanden niet voldoende punten hebben gespaard, dalen zij een niveau.
Het programma biedt voordelen op vier lagen:
Wanneer klanten een niveau stijgen kunnen zij meer voordelen genieten. Zo krijgen klanten met de Platinum status korting op deelnemende retailers en kunnen klanten met een Diamond status tot 6 keer per jaar een betaaldatum uitstellen.
Om klanten extra te stimuleren om op tijd te betalen, worden late betalingen beboet in het programma. Zo dalen klanten in de Verenigde Staten direct tot het laagste niveau wanneer zij twee te late betalingen doen. Ook kunnen er na te veel late betalingen een periode lang geen punten gespaard worden.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.