fbpx
Loyalty Program

CASE: Afterpay beloont vroegbetalers

Met Pulse Rewards

Loyalty ProgramCase 21 juli 2021
Afterpay beloont vroegbetalers
Naam Pulse Rewards
Organisatie Afterpay
Sector B2C
Land Verenigde Staten
Sinds 2021
Type programma Spaarprogramma
Benefits Beloningen, voordelen
Dragers App
Thematiek Financiën
Status Actief

Afterpay

Afterpay is een Australisch financieel technologiebedrijf dat wereldwijd actief is. De app biedt consumenten de mogelijkheid om pas te betalen wanneer zij hun bestelling ontvangen hebben.

Klanten die liever op een later moment betalen voor hun bestelling, kunnen gebruik maken de diensten van technologiebedrijf Afterpay. Het bedrijf geeft klanten de mogelijkheid om pas voor een product te betalen wanneer deze in huis is. Zodra de bestelling is ontvangen, dienen klanten het bedrag binnen een vastgestelde termijn te betalen.

Dit jaar heeft Afterpay in de Verenigde Staten een nieuw loyaliteitsprogramma gelanceerd: Pulse Rewards. Hiermee kunnen klanten die betalen met Afterpay profiteren van verschillende voordelen en beloningen.

Hoe werkt het?

Het programma is toegankelijk voor alle gebruikers van Afterpay in de Verenigde Staten. Zij kunnen zich gratis aanmelden via de app en direct beginnen met het sparen van punten.

Punten sparen

Klanten die een in aanmerking komende betaling doen, ontvangen 10 punten per betaling. Met een in aanmerking komende betaling wordt een betaling bedoeld die op tijd is gedaan en een waarde van minimaal $40 heeft. Daarnaast kunnen klanten ook op andere manieren punten sparen, bijvoorbeeld door kleine of duurzame bedrijven te steunen of door te winkelen tijdens Black Friday. Hoe hoger het puntenaantal, hoe hoger het niveau dat bereikt kan worden. Per niveau kunnen meer beloningen worden verkregen.

Multi-layer

Afterpay past een complexe multi-layer toe in het programma. Gespaarde punten worden namelijk elke 6 maanden gereset. Wanneer binnen de eerste 6 maanden voldoende punten worden verzameld om in niveau te stijgen, kunnen klanten direct de voordelen in dat niveau genieten. Na de eerste 6 maanden worden de punten gereset, maar kan de klant nog eens 6 maanden gebruik maken van de niveauvoordelen. Hoe sneller dus een niveau wordt ontgrendeld, des te langer profiteren klanten van de voordelen. Als klanten na de tweede 6 maanden niet voldoende punten hebben gespaard, dalen zij een niveau.

Het programma biedt voordelen op vier lagen:

  • Gold: 0-100 punten
  • Platinum: 100-300 punten
  • Diamond: 300-500 punten
  • Mint: 500+ punten

Wanneer klanten een niveau stijgen kunnen zij meer voordelen genieten. Zo krijgen klanten met de Platinum status korting op deelnemende retailers en kunnen klanten met een Diamond status tot 6 keer per jaar een betaaldatum uitstellen.

Te laat betalen

Om klanten extra te stimuleren om op tijd te betalen, worden late betalingen beboet in het programma. Zo dalen klanten in de Verenigde Staten direct tot het laagste niveau wanneer zij twee te late betalingen doen. Ook kunnen er na te veel late betalingen een periode lang geen punten gespaard worden.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: