Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

AH Bonuskaart

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over de AH Bonuskaart, waarbij consumenten korting en aanbiedingen ontvangen.
Redactie LoyaltyFacts
31 december 2013
LOYALTY PROGRAM
CASE

AH Bonuskaart

Lees hier alles over de AH Bonuskaart, waarbij consumenten korting en aanbiedingen ontvangen.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

AH Bonuskaart
Albert Heijn
Retail
Nederland
1998

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Voordeelprogramma
Korting op boodschappen
Klantenkaart
Korting & aanbiedingen
Actief
Albert Heijn
Albert Heijn
Albert Heijn is een Nederlandse supermarktorganisatie, die eigendom is van Ahold. Met 940 winkels (inclusief 63 AH to go’s en 35 AH XL’s) is het de grootste supermarktketen in Nederland.
Albert Heijn is een Nederlandse supermarktorganisatie, die eigendom is van Ahold. Met 940 winkels (inclusief 63 AH to go’s en 35 AH XL’s) is het de grootste supermarktketen in Nederland.

Deelname
Deelnemen aan de AH bonuskaart is gratis en voor iedereen toegankelijk. Klanten ontvangen bij de Albert Heijn winkels vanaf 21 oktober 2013 een nieuwe kaart bij de kassa. Deelnemen aan het persoonlijke programma kan alleen door deze kaart online te registeren. Klanten die dit doen ontvangen vervolgens gepersonaliseerde aanbiedingen. Deelname aan de bonuskaart kan ook zonder registratie, dan is de kaart anoniem en ontvangt de deelnemer geen persoonlijke aanbiedingen.

 

Voordelen
Alle klanten kunnen op vertoon van hun bonuskaart de producten die op dat moment bonuskorting hebben met de korting aanschaffen. Klanten die hun bonuskaart registeren ontvangen de volgende voordelen:

  • Een welkomstdeal. Deze bestaat uit een set aan kortingscoupons van diverse aanbieders en is voor iedereen hetzelfde.
  • Exclusieve deals. Dit zijn winkelaanbiedingen die gebaseerd zijn op het persoonlijke koopgedrag van de klant (zowel online als in de winkel). De deals kunnen worden ingewisseld bij de kassa door het laten scannen van de bonuskaart.
  • Extra aanbiedingen die breder zijn dan AH producten, bijvoorbeeld een korting bij Bol.com op een bepaald product.
  • Het koppelen van de Air Miles pas aan de bonuskaart, waardoor klanten ook Air Miles sparen op hun AH bonuskaart

 


Communicatie

De communicatie met geregistreerde gebruikers vindt met name plaats per e-mail. Deelnemers ontvangen elke week een e-mail met de ene week een exclusieve deal en de andere week een extra aanbieding. De welkomstdeal ontvangen ze zowel per e-mail als per post. Bij registratie kunnen klanten ook aangeven of ze e-mail willen ontvangen van de Etos en Gall&Gall.

AH Bonuskaart Case Facts

  • De kaart is op twee manieren te gebruiken: klanten kunnen de kaart gebruiken als pasje voor in de portemonnee, maar ze kunnen ook een deel van de kaart afknippen en dit gebruiken als sleutelhanger.
  • Bij de oude bonuskaart waren van de 7 miljoen bonuskaarthouders er 5,5 miljoen ongeregistreerd. Voor de nieuwe kaart geldt dat er halverwege november 5 miljoen waren uitgegeven, waarvan er vervolgens 1,5 miljoen geregistreerd zijn.
  • Klanten kunnen hun Air Miles pas aan de nieuwe bonuskaart koppelen om makkelijker Air Miles te kunnen sparen. Alle klanten krijgen voor iedere €2 die ze hij Albert Heijn uitgeven 1 Air Mile. Ze ontvangen ook extra spaar- en inwisselmogelijkheden per e-mail van Albert Heijn.
  • Geregistreerde klanten kunnen zich ook aanmelden voor de gratis sleutelservice van Albert Heijn. Wanneer je sleutelbos met bonuskaartsleutelhanger gevonden wordt, wordt deze automatisch opgestuurd naar je opgegeven huisadres.
  • Consumentenprogramma Kassa vroeg vlak voor de lancering van de nieuwe bonuskaart in een enquête aan 16.000 mensen of ze hun gegevens beschikbaar zouden gaan stellen. 33% van de respondenten antwoordde met ‘ja.’ Tweederde is dat niet van plan of wacht eerst nog even af.

 

Case Quote

“De nieuwe Bonuskaart wordt – na activatie – een echte klantenkaart waarmee Albert Heijn klanten bedankt en beloont omdat ze hun dagelijkse boodschappen bij Albert Heijn doen.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.