Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Amstel Spaarkrat

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
27 februari 2018
LOYALTY PROGRAM
CASE

Amstel Spaarkrat

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Amstel spaarkrat
Heineken N.V.
B2C
Nederland
2018

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Korting, klantenbinding
Website, app
Spaarprogramma
Actief
Heineken N.V.
Heineken N.V.
Amstel Bier is een biermerk, in 1870 opgericht door de twee vrienden Charles de Pesters en Johannes van Marwijk Kooy. Het wordt al sinds jaar en dag gebrouwen om samen met je vrienden te proosten. Amstel is inmiddels onderdeel van de Nederlandse multinational Heineken N.V met uiteenlopende varianten voor verschillende seizoenen en speciale gelegenheden.
Amstel Bier is een biermerk, in 1870 opgericht door de twee vrienden Charles de Pesters en Johannes van Marwijk Kooy. Het wordt al sinds jaar en dag gebrouwen om samen met je vrienden te proosten. Amstel is inmiddels onderdeel van de Nederlandse multinational Heineken N.V met uiteenlopende varianten voor verschillende seizoenen en speciale gelegenheden.

Amstel SpaarKrat

Met Amstel SpaarKrat spaar je voor cashback op je krat Amstel Pilsener. Als je meer dan €10,99 voor een krat hebt betaald (exclusief statiegeld), geeft Amstel je het verschil terug (met een maximum van €3,- per krat). Na aankoop van je krat upload je de kassabon op de website van Amstel of in de app. Als je drie kratten hebt gekocht en van allemaal een kassabon hebt geüpload krijg je het verschil direct teruggestort.

 

 

 

 

 

Het spaarprogramma loopt een jaar lang, van 1 januari 2018 tot 1 januari 2019. Consumenten kunnen in deze periode drie keer mee doen aan de cashback actie. Zo kunnen ze in één jaar tijd negen keer een krat Amstel Pilsener kopen met de laagste prijsgarantie. Mocht de krat goedkoper zijn dan €10,99, dan mag die wel meetellen als één van de drie kratten die nodig zijn voor een volle spaarkaart, maar je krijgt hier geen geld op terug.

 

 

Prijsconcurrentie vs. Merkconcurrentie

Veel bierdrinkers hebben een sterke voorkeur voor een bepaald biermerk. Ondertussen wordt er bij de Nederlandse supermarketing continu geconcurreerd met prijsacties. Met dit nieuwe spaarprogramma wil Amstel haar vaste klanten belonen voor hun merkentrouw middels een vaste lage prijsgarantie. Een slimme manier om merkloyaliteit en -consistentie te creeëren.

 

SCOUPY

Deze actie van Amstel is opgezet in samenwerking met SCOUPY. SCOUPY is een FMCG actiemarketingplatform met 1,7 miljoen unieke gebruikersaccounts in Nederland. Via hun mobile first platform activeren zij consumenten om naar de winkel te gaan, actieproducten te kopen en vervolgens via SCOUPY (een deel van) het aankoopbedrag terug te krijgen.

 

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events