fbpx
Loyalty Program

CASE: Baas Over Eigen Geld

Lees hier alles over het B.O.E.G. programma van de Rabobank waarbij wordt getracht jongeren bewuster met geld om te laten gaan.

Loyalty ProgramCase 25 februari 2011
Baas Over Eigen Geld
Naam Baas Over Eigen Geld
Organisatie Rabobank
Sector Financieel
Land Nederland
Sinds 2009
Type programma Affiniteitsprogramma
Benefits Informatie & Tips
Dragers Website
Thematiek Jongeren bewuster met geld om laten gaan
Status Actief

Rabobank

De Rabobank Groep is een internationale financiële dienstverlener, met haar wortels in Nederland. Vanuit de coöperatieve grondslag verbinden ze mensen en delen ze kennis. De Rabobank Groep is actief op het gebied van bankieren, vermogensbeheer, leasing, verzekeren en vastgoed.

Baas Over Eigen Geld (B.O.E.G.) is een programma dat is opgezet door de Rabobank. Het is bedoeld voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Het doel is deze jongeren bewuster om te laten gaan met geld.

Deelname
Jongeren kunnen zich online registreren op de website www.baasovereigengeld.nl. Ook als jongeren geen Rabobankrekening hebben kunnen ze zich aanmelden.

Voordelen
Op de website is het mogelijk om een eigen B.O.E.G. plan te maken. Hierin kunnen jongeren een spaardoel opgeven waarvoor zij willen gaan sparen en wanneer het doel gerealiseerd moet zijn. Vervolgens zet het programma alle inkomsten en uitgaven op een rijtje, evenals het saldo en het maximaal te sparen bedrag per maand. Wanneer alles is ingevuld, is te zien of het doel te behalen is en in welke periode.

Verder geeft de website allerlei tips verdeeld over diverse categorieën, over hoe je slimmer met geld kunt omgaan. Je kunt ook jezelf vergelijken met anderen door een eenvoudige vragenlijst in te vullen.  Tevens heeft B.O.E.G. een avatar op de site staan. Deze avatar geeft snel antwoord op een aantal ‘standaard’ vragen.

B.O.E.G. leden kunnen ook prijzen winnen door mee te doen aan win-acties. De B.O.E.G. leden konden een financieel plan opsturen. Hierin gaven de jongeren hun spaardoel aan, waardoor de jongeren kans maakten op een mooie cheque voor het spaardoel.

Baas Over Eigen Geld Case Facts

  • Het B.O.E.G. programma is ook actief op Facebook.


Quote
Esther Zimmerman, marketingmanager Rabobank op Youngmarketing:

“Uit eerder onderzoek blijkt dat 63% van de ouders een belangrijke rol voor de banken ziet weggelegd in de financiële opvoeding van hun kind…De kern van B.O.E.G. is slimmer omgaan met geld. We willen jongeren helpen hun doelen te bereiken, het bijhouden van een huishoudboekje, het maken van een begroting, maar ook het leren van ‘BOEGbeelden’ is daar onderdeel van.”

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: