Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Baas Over Eigen Geld

Baas Over Eigen Geld (B.O.E.G.) is een programma dat is opgezet door de Rabobank. Het is bedoeld voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Het doel is deze jongeren bewuster om te laten gaan met geld.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over het B.O.E.G. programma van de Rabobank waarbij wordt getracht jongeren bewuster met geld om te laten gaan.
Redactie LoyaltyFacts
25 februari 2011
LOYALTY PROGRAM
CASE

Baas Over Eigen Geld

Baas Over Eigen Geld (B.O.E.G.) is een programma dat is opgezet door de Rabobank. Het is bedoeld voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Het doel is deze jongeren bewuster om te laten gaan met geld.

Lees hier alles over het B.O.E.G. programma van de Rabobank waarbij wordt getracht jongeren bewuster met geld om te laten gaan.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Baas Over Eigen Geld
Rabobank
Financieel
Nederland
2009

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Affiniteitsprogramma
Informatie & Tips
Website
Jongeren bewuster met geld om laten gaan
Actief
Het Rabobank logo
Het Rabobank logo
Rabobank
Rabobank
De Rabobank Groep is een internationale financiële dienstverlener, met haar wortels in Nederland. Vanuit de coöperatieve grondslag verbinden ze mensen en delen ze kennis. De Rabobank Groep is actief op het gebied van bankieren, vermogensbeheer, leasing, verzekeren en vastgoed.
De Rabobank Groep is een internationale financiële dienstverlener, met haar wortels in Nederland. Vanuit de coöperatieve grondslag verbinden ze mensen en delen ze kennis. De Rabobank Groep is actief op het gebied van bankieren, vermogensbeheer, leasing, verzekeren en vastgoed.
Baas Over Eigen Geld (B.O.E.G.) is een programma dat is opgezet door de Rabobank. Het is bedoeld voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Het doel is deze jongeren bewuster om te laten gaan met geld.

Deelname
Jongeren kunnen zich online registreren op de website www.baasovereigengeld.nl. Ook als jongeren geen Rabobankrekening hebben kunnen ze zich aanmelden.

 

Voordelen
Op de website is het mogelijk om een eigen B.O.E.G. plan te maken. Hierin kunnen jongeren een spaardoel opgeven waarvoor zij willen gaan sparen en wanneer het doel gerealiseerd moet zijn. Vervolgens zet het programma alle inkomsten en uitgaven op een rijtje, evenals het saldo en het maximaal te sparen bedrag per maand. Wanneer alles is ingevuld, is te zien of het doel te behalen is en in welke periode.

 

Verder geeft de website allerlei tips verdeeld over diverse categorieën, over hoe je slimmer met geld kunt omgaan. Je kunt ook jezelf vergelijken met anderen door een eenvoudige vragenlijst in te vullen.  Tevens heeft B.O.E.G. een avatar op de site staan. Deze avatar geeft snel antwoord op een aantal ‘standaard’ vragen.

 

B.O.E.G. leden kunnen ook prijzen winnen door mee te doen aan win-acties. De B.O.E.G. leden konden een financieel plan opsturen. Hierin gaven de jongeren hun spaardoel aan, waardoor de jongeren kans maakten op een mooie cheque voor het spaardoel.

 

Baas Over Eigen Geld Case Facts

  • Het B.O.E.G. programma is ook actief op Facebook.

 


Quote
Esther Zimmerman, marketingmanager Rabobank op Youngmarketing:

“Uit eerder onderzoek blijkt dat 63% van de ouders een belangrijke rol voor de banken ziet weggelegd in de financiële opvoeding van hun kind…De kern van B.O.E.G. is slimmer omgaan met geld. We willen jongeren helpen hun doelen te bereiken, het bijhouden van een huishoudboekje, het maken van een begroting, maar ook het leren van ‘BOEGbeelden’ is daar onderdeel van.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events