fbpx
Loyalty Program

CASE: Batavia Stad Member Card

Lees hier meer over de Batavia Stad member card, waarbij deelnemers sparen voor shoptegoed bij verschillende winkels.

Loyalty ProgramCase 30 september 2014
Batavia Stad Member Card
Naam Batavia Stad Member Card
Organisatie Batavia Stad
Sector Retail
Land Nederlands
Sinds Onbekend
Type programma Sparen
Benefits Punten sparen
Dragers Online omgeving
Thematiek Sparen voor shoptegoed
Status Actief

Batavia Stad

Batavia Stad is de eerste fashion ‘outlet’ in Nederland, gelegen aan het IJsselmeer bij Lelystad. Batavia stad is een unieke beleving met meer dan 100 prachtige winkels, relaxte cafés en heerlijke restaurants, waar iedere dag weer iets nieuws te ontdekken is. Veel grote merken uit de branches mode, horeca, muziek en media zijn er vertegenwoordigd.

Deelname
In de deelnemende winkels worden tijdelijke Member Cards verstrekt waarmee direct begonnen kan worden met sparen. Klanten kunnen deze tijdelijke Members Cards vervolgens omzetten naar een persoonlijke Member Card. Dit kan via de website of in Batavia stad zelf bij het Service Center. Aanmelden voor de Batavia Stad Member Card kan ook direct online. De klant ontvangt dan een digitale streepjescode die hij kan printen en laten scannen in de winkels.

Sparen & verzilveren
De deelnemers sparen bij iedere aankoop in een aangesloten Batavia Stad winkel spaarpunten (de ‘Spaareuro’s’) ter hoogte van 5% van het aankoopbedrag. Deze spaareuro’s kunnen direct na de eerste spaartransactie weer ingewisseld worden op alle producten bij diezelfde aangesloten winkels en worden verrekend met het aankoopbedrag. De Spaareuro’s kunnen zo vaak als de klant wil worden ingewisseld, maar klanten kunnen maximaal 25% van het aankoopbedrag met Spaareuro’s voldoen.

In het online account kunnen klanten zien hoeveel Spaareuro’s zij al gespaard hebben. Wanneer klanten een jaar lang geen gebruik hebben gemaakt van de kaart (sparen dan wel verzilveren), dan wordt de kaart geblokkeerd en vervallen de gespaarde Spaareuro’s.

Communicatie
Naast het sparen van shoptegoed, ontvangen deelnemers van de Batavia Stad Member Card exclusieve aanbiedingen, speciale pre sales en unieke privileges. Deelnemers van de Member Card kunnen zich aanmelden voor een wekelijkse, tweewekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief, waarin zij op de hoogte worden gehouden van acties, aanbiedingen en events. De content van deze e-mails wordt aangepast aan de wensen en het koopgedrag van de klant. Per merk(winkel) kan ook eigen aanbod aan de kaart worden gekoppeld.

Case Facts

  • 1,5 jaar na de introductie deden 106 winkels mee aan de Batavia Stad Member Card. Verder waren er 90.000 members, waarvan 53.000 permanente members, zonder externe marketingactiviteiten.
Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: