Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Beloning voor het risico tijdens bezorgen

Amazon realiseert zich dat er een risico hangt aan het bezorgen van pakketjes bij klanten tijdens deze pandemie. Het bedrijf heeft daarom een beloningsprogramma ontwikkeld voor de bezorgers, Amazon Flex. Hoe meer pakketjes er bezorgd wordt, hoe meer rewards de bezorger ontvangt.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
23 november 2020
LOYALTY PROGRAM
CASE

Beloning voor het risico tijdens bezorgen

Amazon realiseert zich dat er een risico hangt aan het bezorgen van pakketjes bij klanten tijdens deze pandemie. Het bedrijf heeft daarom een beloningsprogramma ontwikkeld voor de bezorgers, Amazon Flex. Hoe meer pakketjes er bezorgd wordt, hoe meer rewards de bezorger ontvangt.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Amazon Flex
Amazon
B2B
Verenigde Staten
2020

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Voordeelprogramma
Korting
Kaart
Bezorgen
Actief
Amazon
Amazon
AMAZON Amazon is een van origine Amerikaanse webshop.
AMAZON Amazon is een van origine Amerikaanse webshop.
Amazon realiseert zich dat er een risico hangt aan het bezorgen van pakketjes bij klanten tijdens deze pandemie. Het bedrijf heeft daarom een beloningsprogramma ontwikkeld voor de bezorgers, Amazon Flex. Hoe meer pakketjes er bezorgd wordt, hoe meer rewards de bezorger ontvangt.

Amazon Flex

Er zijn verschillende beloningen bij dit programma. De bezorgers krijgen onder andere tot 6% terug op de brandstofkosten, 2% korting op Amazon.com en Whole Foods Market-aankopen en 1% korting op andere aankopen die worden gedaan met de Amazon Flex Debit Card.

Daarnaast kan de bezorger doen aan Preferred Scheduling. Via deze functie kan de bezorger voordelen krijgen tijdens het reserveren van diensten. Na het behalen van 650 punten, kan de bezorger blokken reserveren die zijn afgestemd op zijn favoriete bezorgstations en tijden. Op deze manier heeft de bezorger meer in de hand waar en wanneer hij rijdt. Normaliter heeft de bezorger hier maar een paar seconden de tijd voor, maar met deze functie tot wel 30 minuten.

Als laatste beloning ontvangt de bezorger nog andere kortingen. Ook hier krijgt hij in ruil voor rewards exclusieve kortingen op bijvoorbeeld kleding en entertainment, maar ook op hulp bij belastingaangifte. Dit zijn andere, exclusievere, kortingen naast de korting op brandstof, Amazon. com en Whole Foods Market.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.