Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Ben & Jerry’s h(ijs)t haar reputatie via uitstekende differentiatie

LOYALTY PROGRAM

CASE

Jorg van den Berg
Jorg van den Berg
25 september 2024
LOYALTY PROGRAM
CASE

Ben & Jerry’s h(ijs)t haar reputatie via uitstekende differentiatie

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Flavor Fantastics
Ben & Jerry’s
B2C
Nederland
2021

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Korting en exclusieve extra’s
Website
Ijs
Actief
Ben & Jerry’s
Ben & Jerry’s
Ben & Jerry’s is een Amerikaans merk van consumptie-ijs van Ben & Jerry’s Homemade Inc. gevestigd in de Amerikaanse staat Vermont. B&J realiseerde in 1999 een omzet van ruim 200 miljoen dollar, waarvan circa 90% in Noord-Amerika werd behaald.
Ben & Jerry’s is een Amerikaans merk van consumptie-ijs van Ben & Jerry’s Homemade Inc. gevestigd in de Amerikaanse staat Vermont. B&J realiseerde in 1999 een omzet van ruim 200 miljoen dollar, waarvan circa 90% in Noord-Amerika werd behaald.

Ben & Jerry’s is razend populair onder de ijs liefhebbers. Dit komt door hun creatieve en uitzonderlijke smaken die je eigenlijk bijna nergens anders vind. De ijs fabrikant weet al sinds haar oprichting zich te onderscheiden door zich te focussen op de loyaliteit van de klanten. Dit heeft te maken met hun durfkracht om de meest bijzondere smaken op de markt te zetten die je nooit eerder hebt gezien. Deze durfkracht heeft geleidt tot een exclusief aanbod die je alleen bij Ben & Jerry’s kan bemachtigen. Om deze ideologie door te zetten heeft Ben & Jerry’s “Flavor Fanatics’’ opgericht.
 
Hoe werkt het?
Trouwe klanten van Ben & Jerry’s worden beloond. Wanneer een klant zich eenvoudig aanmeldt via de website, wordt die klant officieel lid van het Flavor Fanatics programma. Na aanmelding ontvangt een lid exclusieve voordelen, zoals kortingen op favoriete Ben & Jerry’s producten in de supermarkt of bij thuisbezorging. Deze kortingen worden gekoppeld aan het e-mailadres, zodat er altijd geprofiteerd wordt wanneer deze e-mail gebruikt wordt bij een aankoop. Bovendien trakteert Ben & Jerry’s haar loyale fans op gratis ijs op hun verjaardag – een bijzondere manier om niet alleen kortingen te bieden, maar ook een echte band met de klant op te bouwen.
 
Ben & Jerry’s speelt in op de passie van haar fans door hen niet alleen van hun geliefde ijs te laten genieten, maar hen ook een belonende ervaring te bieden die verder gaat dan het product zelf.
 

Jorg van den Berg

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.