fbpx
Loyalty Program

CASE: Betalen voor extra voordeel

Bij het nieuwe programma van Urban Outfitters

Loyalty ProgramCase 14 april 2021
Betalen voor extra voordeel
Naam UP
Organisatie Urban Outfitters
Sector B2C
Land Verenigde Staten
Sinds 2021
Type programma Voordeelprogramma
Benefits Voordeel, korting
Dragers Website
Thematiek Retail
Status Actief

Urban Outfitters

Urban Outfitters is een winkelketen die kleding en lifestyleproducten, waaronder woonaccessoires en boeken, verkoopt. Het bedrijf maakt samen met Anthropologie Group, Free People en Nuuly onderdeel uit van moederbedrijf URBN.

Urban Outfitters is in februari begonnen met een pilot voor een nieuw loyaliteitsprogramma: UP. Dit programma dient als aanvulling op het huidige spaarprogramma, UO Rewards.

Waar UO Rewards een traditioneel spaarprogramma omvat waar elke klant aan mee kan doen, moeten klanten betalen om deel te kunnen nemen aan UP. Hoewel betaalde loyaliteitsprogramma al langere tijd bestaan, is dit voornamelijk bij bedrijven met een uitgebreider assortiment dan Urban Outfitters, zoals Amazon (Amazon Prime) en Bol.com (Select).

Verschillende prijsklassen voor lidmaatschap

Het betaalde programma wordt momenteel getest in Dallas en Atlanta en wordt in twee prijsklassen aangeboden: 48 dollar en 98 dollar per jaar voor een lidmaatschap. Zodra klanten zich aanmelden voor één van de twee varianten, ontvangen zij een cadeaubon. Vervolgens ontvangen deelnemers van beide varianten gratis verzending, gratis retourzendingen en 15 procent korting op alle bestellingen.

Het verschil tussen de twee prijsklassen is dat klanten die deelnemen aan de duurdere variant van het programma elke maand een extra coupon ontvangen voor 10 dollar korting op Nuuly. Nuuly maakt onderdeel uit van hetzelfde moederbedrijf als Urban Outfitters en biedt abonnementen aan waarmee kleding gehuurd kan worden.

Retentie en gepersonaliseerde marketing

Urban Outfitters hoopt met het programma meer verkeer naar de winkel te creëren en meer online data te verzamelen, om zo uiteindelijk meer gepersonaliseerde marketing te kunnen ontwikkelen. Ook hoopt de winkel met het programma retentie van haar klanten te verhogen.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: