Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Bijenkorf klantenkaart

De Bijenkorf klantenkaart is een credit kaart die klanten van de Bijenkorf extra’s geeft. Deze kaart is et name gericht op vrouwen tussen de 25 en 49 jaar. Er zijn 400.000 Bijenkorf klantenkaart-houders.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Bijenkorf klantenkaart
Redactie LoyaltyFacts
30 maart 2009
LOYALTY PROGRAM
CASE

Bijenkorf klantenkaart

De Bijenkorf klantenkaart is een credit kaart die klanten van de Bijenkorf extra’s geeft. Deze kaart is et name gericht op vrouwen tussen de 25 en 49 jaar. Er zijn 400.000 Bijenkorf klantenkaart-houders.

Bijenkorf klantenkaart

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Bijenkorf klantenkaart
De Bijenkorf
Retail
Nederland
Onbekend

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Kortingen & extra’s
Credit kaart
Gemak en extra’s
Actief
Het Bijenkorf logo
Het Bijenkorf logo
De Bijenkorf
De Bijenkorf
De Bijenkorf is een Nederlandse warenhuisketen opgericht in 1870. De Bijenkorf is inmiddels uitgegroeid van een kleine fourniturenwinkel tot een warenhuis in het bovenste marktsegment met vestigingen in diverse steden.
De Bijenkorf is een Nederlandse warenhuisketen opgericht in 1870. De Bijenkorf is inmiddels uitgegroeid van een kleine fourniturenwinkel tot een warenhuis in het bovenste marktsegment met vestigingen in diverse steden.
De Bijenkorf klantenkaart is een credit kaart die klanten van de Bijenkorf extra’s geeft. Deze kaart is et name gericht op vrouwen tussen de 25 en 49 jaar. Er zijn 400.000 Bijenkorf klantenkaart-houders.

Sparen & verzilveren
Wanneer consumenten winkelen met de Bijenkorf kaart sparen zij voor iedere euro die in de Bijenkorf wordt besteedt 1 punt. 400 punten zijn € 10,- waard. Punten kunnen worden verzilverd voor korting of gratis artikelen binnen vrijwel het gehele assortiment van de Bijenkorf. Nieuwe kaarthouders ontvangen als welkomstcadeau 25 euro shoptegoed in de vorm van punten.

 

Voordelen
Wanneer de Bijenkorf kaart uitsluitend in de Bijenkorf wordt gebruikt, is er sprake van een Store Membership. Voordelen van het Store Membership zijn o.a.:

  • Gratis toezending Bijenkorf Magazine
  • Persoonlijke aanbiedingen
  • 10% korting op vrijwel alle cosmetica
  • Speciale winkelaanbiedingen
  • Toegang tot exclusieve koopavonden
  • Betalingstermijn van 21 dagen na ontvangst rekeningoverzicht en mogelijkheid tot gespreid betalen.
  • Geen jaarlijkse bijdrage zolang de kaart alleen binnen de Bijenkorf wordt gebruikt.

 

Wanneer de Bijenkorf kaart buiten de Bijenkorf wordt gebruikt, wordt het lidmaatschap automatisch omgezet naar het Platinum Membership. Voordelen van het Platinum Membership zijn:

  • Er worden ook punten buiten de Bijenkorf gespaard, ook in het buitenland. Per 2 euro die wordt uitgegeven ontvangt men 1 punt. Binnen de Bijenkorf krijgt men nog steeds 1 punt per uitgegeven euro.
  • De kaart is wereldwijd te gebruiken bij MasterCard acceptanten, geldautomaten, banken en wisselkantoren.
  • Gratis verzekeringen waaronder verlies- en diefstalverzekering en aankoopverzekering.
  • Speciale privileges die door Masterkaart worden aangeboden.

 

Het Platinum Membership kost € 12,50 per jaar.

 

Wanneer een Bijenkorf kaart-houder jaarlijks 2.000,- besteedt binnen de Bijenkorf of 7.500,- in totaal, zowel binnen als buiten de Bijenkorf, dan wordt hij of zij uitgenodigd om deel te nemen aan het exclusieve Diamond Membership.

Bijenkorf Klantenkaart Case Facts

  • Het vernieuwde Bijenkorf kaart programma won in 2011 de prijs ‘Best Bricks & Clicks 2011’. Daarnaast werd het programma in 2012 genomineerd voor de Loyalty Awards in de UK in 3 categoriën: ‘Best Card Based Loyalty Program’, ‘Best Loyalty Program of the Year – Retail (non-food)’ en ‘Best Use of Customer Analytics/Data in a Loyalty Program’.
  • Vanaf augustus 2015 wordt het Bijenkorf klantenkaart programma vernieuwd. Zo worden de spaarniveaus gewijzigd: Store en Platinum membership worden niveau Silver, Diamond membership blijft niveau Diamond en er komt een niveau bij, namelijk Black Diamond. Dit niveau bereikt iemand wanneer hij jaarlijks 10.000,- besteedt binnen de Bijenkorf of 30.000,- in totaal binnen en buiten de Bijenkorf. De niveaus hebben invloed op de snelheid waarmee een kaart-houder punten spaart. Daarnaast wordt de jaarlijkse bijdrage voor alle niveaus gelijk en komt neer op een bedrag van €16,50.

 


Quote
Klaartje Caron van De Bijenkorf in fashionunited:

“Er was duidelijk vraag van onze klanten naar een dergelijke kaart. We zijn begonnen de nieuwe kaart te introduceren bij kaarthouders van wie we wisten dat zij de Bij-kaart al geruime tijd niet gebruikt hadden, een groot deel van hen heeft positief gereageerd.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events