fbpx
Loyalty Program

CASE: Bijenkorf klantenkaart

Lees hier alles over de Bijenkorf klantenkaart van de Bijenkorf waarmee klanten voordelen en extra’s ontvangen.

Loyalty ProgramCase 30 maart 2009
Bijenkorf klantenkaart
Naam Bijenkorf klantenkaart
Organisatie De Bijenkorf
Sector Retail
Land Nederland
Sinds Onbekend
Type programma Spaarprogramma
Benefits Kortingen & extra's
Dragers Credit kaart
Thematiek Gemak en extra's
Status Actief

Bijenkorf

De Bijenkorf is een Nederlandse warenhuisketen opgericht in 1870. De Bijenkorf is inmiddels uitgegroeid van een kleine fourniturenwinkel tot een warenhuis in het bovenste marktsegment met vestigingen in diverse steden.

De Bijenkorf klantenkaart is een credit kaart die klanten van de Bijenkorf extra’s geeft. Deze kaart is et name gericht op vrouwen tussen de 25 en 49 jaar. Er zijn 400.000 Bijenkorf klantenkaart-houders.

Sparen & verzilveren
Wanneer consumenten winkelen met de Bijenkorf kaart sparen zij voor iedere euro die in de Bijenkorf wordt besteedt 1 punt. 400 punten zijn € 10,- waard. Punten kunnen worden verzilverd voor korting of gratis artikelen binnen vrijwel het gehele assortiment van de Bijenkorf. Nieuwe kaarthouders ontvangen als welkomstcadeau 25 euro shoptegoed in de vorm van punten.

Voordelen
Wanneer de Bijenkorf kaart uitsluitend in de Bijenkorf wordt gebruikt, is er sprake van een Store Membership. Voordelen van het Store Membership zijn o.a.:

  • Gratis toezending Bijenkorf Magazine
  • Persoonlijke aanbiedingen
  • 10% korting op vrijwel alle cosmetica
  • Speciale winkelaanbiedingen
  • Toegang tot exclusieve koopavonden
  • Betalingstermijn van 21 dagen na ontvangst rekeningoverzicht en mogelijkheid tot gespreid betalen.
  • Geen jaarlijkse bijdrage zolang de kaart alleen binnen de Bijenkorf wordt gebruikt.

Wanneer de Bijenkorf kaart buiten de Bijenkorf wordt gebruikt, wordt het lidmaatschap automatisch omgezet naar het Platinum Membership. Voordelen van het Platinum Membership zijn:

  • Er worden ook punten buiten de Bijenkorf gespaard, ook in het buitenland. Per 2 euro die wordt uitgegeven ontvangt men 1 punt. Binnen de Bijenkorf krijgt men nog steeds 1 punt per uitgegeven euro.
  • De kaart is wereldwijd te gebruiken bij MasterCard acceptanten, geldautomaten, banken en wisselkantoren.
  • Gratis verzekeringen waaronder verlies- en diefstalverzekering en aankoopverzekering.
  • Speciale privileges die door Masterkaart worden aangeboden.

Het Platinum Membership kost € 12,50 per jaar.

Wanneer een Bijenkorf kaart-houder jaarlijks 2.000,- besteedt binnen de Bijenkorf of 7.500,- in totaal, zowel binnen als buiten de Bijenkorf, dan wordt hij of zij uitgenodigd om deel te nemen aan het exclusieve Diamond Membership.

Bijenkorf Klantenkaart Case Facts

  • Het vernieuwde Bijenkorf kaart programma won in 2011 de prijs ‘Best Bricks & Clicks 2011’. Daarnaast werd het programma in 2012 genomineerd voor de Loyalty Awards in de UK in 3 categoriën: ‘Best Card Based Loyalty Program’, ‘Best Loyalty Program of the Year – Retail (non-food)’ en ‘Best Use of Customer Analytics/Data in a Loyalty Program’.
  • Vanaf augustus 2015 wordt het Bijenkorf klantenkaart programma vernieuwd. Zo worden de spaarniveaus gewijzigd: Store en Platinum membership worden niveau Silver, Diamond membership blijft niveau Diamond en er komt een niveau bij, namelijk Black Diamond. Dit niveau bereikt iemand wanneer hij jaarlijks 10.000,- besteedt binnen de Bijenkorf of 30.000,- in totaal binnen en buiten de Bijenkorf. De niveaus hebben invloed op de snelheid waarmee een kaart-houder punten spaart. Daarnaast wordt de jaarlijkse bijdrage voor alle niveaus gelijk en komt neer op een bedrag van €16,50.


Quote
Klaartje Caron van De Bijenkorf in fashionunited:

“Er was duidelijk vraag van onze klanten naar een dergelijke kaart. We zijn begonnen de nieuwe kaart te introduceren bij kaarthouders van wie we wisten dat zij de Bij-kaart al geruime tijd niet gebruikt hadden, een groot deel van hen heeft positief gereageerd.”

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: