Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Blijf op de weg

IJmond Bereikbaar zet zich in voor de bereikbaarheid en gezondheid van de regio IJmond en heeft nu ook een loyaliteitsprogramma ontwikkeld om het gebruik van de fiets te bevorderen. Het programma heet ‘Blijf op de weg’ en heeft het doel om samen te blijven werken aan een gezonde, bereikbare en schone IJmond.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
8 mei 2017
LOYALTY PROGRAM
CASE

Blijf op de weg

IJmond Bereikbaar zet zich in voor de bereikbaarheid en gezondheid van de regio IJmond en heeft nu ook een loyaliteitsprogramma ontwikkeld om het gebruik van de fiets te bevorderen. Het programma heet ‘Blijf op de weg’ en heeft het doel om samen te blijven werken aan een gezonde, bereikbare en schone IJmond.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Blijf op de weg
IJmond Bereikbaar
Non-profit
Nederland

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Loyaliteitsprogramma
Spaarpunten, prijzen
App
Milieu, gezondheid
Actief
IJmond Bereikbaar
IJmond Bereikbaar
IJmond Bereikbaar richt zich op het bereikbaar en gezond houden van de regio door uitvoering geven aan de Regionale Mobiliteitsvisie IJmond en mobiliteitsmanagement woon-werkverkeer en goederenvervoer.
IJmond Bereikbaar richt zich op het bereikbaar en gezond houden van de regio door uitvoering geven aan de Regionale Mobiliteitsvisie IJmond en mobiliteitsmanagement woon-werkverkeer en goederenvervoer.
IJmond Bereikbaar zet zich in voor de bereikbaarheid en gezondheid van de regio IJmond en heeft nu ook een loyaliteitsprogramma ontwikkeld om het gebruik van de fiets te bevorderen. Het programma heet ‘Blijf op de weg’ en heeft het doel om samen te blijven werken aan een gezonde, bereikbare en schone IJmond.

 

Ring-Ring

Deelnemen aan het loyaliteitsprogramma is simpel. Download de Ring-Ring app en je doet automatisch mee aan elke actie die georganiseerd wordt. De app houdt elke fietsrit automatisch bij en registreert de kilometers die je aflegt, elke afgelegde kilometer is een punt waard. Iedere 100 punten die je spaart kun je vervolgens inwisselen bij een van de aangesloten (web)winkels. Je krijgt momenteel al 100 punten gratis als je je voor 31 mei registreert.

 

Bijna elke maand is er daarnaast een actie waar verschillende prijzen mee te winnen is. De 10e actie is inmiddels begonnen; de Mei Challenge: Fiets in het voorjaar! Aan deze actie doe je automatisch mee als je de app gebruikt. De hoofdprijs: twee nachtjes in een Buitengewone Bed & Breakfast voor 2 personen, extra prijzen: 2x uitgebreide lunch aan het strand voor 2 personen, 5x servicebeurt voor je fiets i.s.m. fietsenhandel Van Doorn. Eerdere prijzen waren onder andere een ballonvaart, een voetbaltafel en een fiets t.w.v. €1.100,-.

Duurzaam en sociaal

Naast het sparen van punten en meedoen aan acties houdt de app bij hoeveel calorieën je verbrandt en hoeveel CO2 uitstoot je bespaart. Daarnaast steun je ook nog een goed doel. In de app kun je zien welke goed doel gesteund gaat worden en hoeveel geld er naartoe gaat, mits er genoeg kilometers gefietst worden. Uiteraard staat er ook bij hoeveel kilometers alle deelnemers gezamenlijk hebben gefietst. Inmiddels is het eerste goede doel al gekozen: de Dierenambulance Kennemerland. Zodra er 50.000 kilometer bij elkaar is gefietst zal €1.000,- gedoneerd worden.

 

 

 

De app bevat ook sociale functies. Zo kun je een top 10 van fietsers bekijken van de dag, week, maand, jaar of zelfs altijd. Dit is te verdelen op aantal kilometers gereden of op aantal ritten gemaakt. Je kunt tevens deelnemen aan groepen of zelf groepen beginnen met je vrienden, kennissen of collega’s. Vooral op deze laatste groep lijkt de nadruk te liggen vanuit het programma. Werkgevers die een actief fietsstimuleringsbeleid voeren kunnen zich aansluiten bij de organisatie, wat weer voordelen en extra acties oplevert voor hun deelnemende werknemers. Inmiddels zijn ruim 170 bedrijven aangesloten bij de organisaties met bijna 2700 werknemers die aan het loyaliteitsprogramma deelnemen. Volgens IJmond Bereikbaar maakt fietsen de werknemers gezonder, gelukkiger en productiever. Bovendien draagt het bij aan een minder drukke spits en het milieu.

Case facts

  • Inmiddels al 2.680 deelnemers
  • Gezamenlijk hebben zij in 420.544 ritten al 1.828.688 kilometer gefietst
  • In totaal hebben de deelnemers 49.637.000 kCal verbrand
  • 274 ton CO2 is bespaard
  • Ruim 170 bedrijven aangesloten
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.