Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Blokjes sparen bij Blokker

Al langere tijd kunnen klanten van Blokker via het ‘Blokker&jij’-loyaliteitsprogramma sparen voor artikelen als pannen en theedoeken. Per eind november is hier een optie aan toegevoegd: ‘Blokjes Blokker’.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
4 december 2020
LOYALTY PROGRAM
CASE

Blokjes sparen bij Blokker

Al langere tijd kunnen klanten van Blokker via het 'Blokker&jij'-loyaliteitsprogramma sparen voor artikelen als pannen en theedoeken. Per eind november is hier een optie aan toegevoegd: 'Blokjes Blokker'.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Blokjes Blokker
Blokker
B2C
Nederland
2020

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Korting, geschenken
App
Huishouden
Actief
Logo Blokker
Logo Blokker
Blokker
Blokker
BLOKKER Blokker is een Nederlandse winkelketen en doet aan de verkoop van huishoudelijke artikelen.
BLOKKER Blokker is een Nederlandse winkelketen en doet aan de verkoop van huishoudelijke artikelen.
Al langere tijd kunnen klanten van Blokker via het ‘Blokker&jij’-loyaliteitsprogramma sparen voor artikelen als pannen en theedoeken. Per eind november is hier een optie aan toegevoegd: ‘Blokjes Blokker’.

 

 

Blokjes Blokker

‘Blokjes Blokker’ vormt het plan van de winkelketen om trouwe klanten te belonen en hen te bedanken voor de steun tijdens de moeilijke jaren die de winkelketen heeft gekend. Klanten krijgen hiermee de mogelijkheid om spaarpunten in te ruilen voor een aandeel in het bedrijf zelf.

Met het bestaande spaarprogramma ontvingen klanten al 1 spaarpunt voor elke €5,00 die zij besteden in de winkel of webshop. Met 20 gespaarde punten kunnen klanten nu een certificaat aanschaffen, wat 1/16e aandeel vertegenwoordigd. Wanneer klanten dus een volledig aandeel in Blokker willen hebben, dienen zij €1.600 uit te geven bij de winkelketen.

Er zit echter wel een kanttekening bij de uitbreiding van het spaarprogramma. Deelnemers worden namelijk geen echte aandeelhouders en krijgen dus geen stemrecht. Het certificaat dient slechts om mee te delen in de winstuitkering. Daarnaast is Blokker niet beursgenoteerd, wat het lastiger maakt om de certificaten te verhandelen.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.