Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Boxtelaartjes

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
20 april 2016
LOYALTY PROGRAM
CASE

Boxtelaartjes

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Boxtelaartjes
Stichting Brabants Centrum
B2C
Nederland
Maart 2015

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Voordeel en steunen van plaatselijke verenigingen
Voordeelpas, website en krant
Voordelen voor inwoners van Boxtel en omstreken
Actief
Stichting Brabants Centrum
Stichting Brabants Centrum
Brabants Centrum is een stichting zonder winstoogmerk. Ze geven wekelijks een lokale krant uit waar men voor €48,- per jaar abonnee van kan worden. Het heeft als doel om te laten zien, lezen en beleven dat het leven fijn is in de dorpen, Boxtel, Liempde, Esch, Gemonde en Lennisheuvel.
Brabants Centrum is een stichting zonder winstoogmerk. Ze geven wekelijks een lokale krant uit waar men voor €48,- per jaar abonnee van kan worden. Het heeft als doel om te laten zien, lezen en beleven dat het leven fijn is in de dorpen, Boxtel, Liempde, Esch, Gemonde en Lennisheuvel.

Hoe werkt het?

Alle inwoners van Boxtel kunnen gratis meedoen met het Boxtelaartjes spaarsysteem. De passen waarmee mensen Boxtelaartjes kunnen sparen, zijn in maart vorig jaar bij ongeveer tienduizend adressen op de deurmat gevallen. Abonnees van Stichting Brabants Centrum hebben een streepje voor: zij krijgen jaarlijks een tegoed van 300 spaarpunten, met omgerekend een waarde van € 30,- op hun zwarte vip-pas als dank voor het feit dat zij abonnee van Stichting Brabants Centrum zijn.  Wanneer bewoners geen lid van Stichting Brabants Centrum zijn, kunnen zij een groene ‘normale’ spaarpas ophalen op het kantoor van de stichting.

 

Nadat de pas op de website door de consument geactiveerd is, is de pas is klaar voor gebruik. Als de pashouder winkelt bij de deelnemende zaken kan men Boxtelaartjes sparen. Per euro die de pashouder in de desbetreffende winkel uitgeeft, ontvang je één Boxtelaartje. Deelnemende winkeliers hebben ook speciale Boxtelaartjes- aanbiedingen. De pashouder kan de gespaarde Boxtelaartjes inwisselen voor korting bij de deelnemende winkeliers, de waarde per Boxtelaartje is € 0,10.

 

De aangesloten zaken zijn te herkennen aan een sticker op de ruit van de winkel en zijn bovendien op de website van de Boxtelaartjes te vinden.

 

Als pashouder spaar je niet alleen voor jezelf, maar ook voor je plaatselijke club, vereniging of stichting. Wie de Boxtelaartjes inwisselt voor een product, schenkt bij iedere aankoop € 0,50. Op de persoonlijke pagina van de pashouder kan worden aangegeven aan welke deelnemende club(s), vereniging(en) of stichting(en) je wilt schenken.

 

De deelnemende ondernemers hopen met dit loyaliteitsprogramma hun klantenkring en omzet te vergroten. Stichting Brabants Centrum geeft aan dat de deelnemende ondernemingen de benodigde apparatuur in bruikleen hebben om de passen te scannen. Ook ontvangen zij gratis een promotiepakket om hun aanbiedingen te kunnen promoten. Iedere maand stuurt Stichting Brabants Centrum een factuur naar de deelnemende ondernemers voor het totaalbedrag dat voor de deelnemende verenigingen, stichtingen en clubs moet worden afgedragen.

 

Hoe blijf je op de hoogte?
Stichting Brabant Centrum houdt voordeelpashouders op de hoogte van alle voordelen via de website en de krant Brabants Centrum. Op de persoonlijke inlogpagina op de website kan je als pashouder je spaarsaldo bijhouden. Ook kunnen de deelnemende ondernemers op een eigen pagina hun eigen gegevens inzien.

 

Directeur Stichting Brabants Centrum Henk van der Zee:
“Onze uitgeverij is een ideële stichting die een bijdrage wil leveren aan het verbeteren van het woon- en leefklimaat in onze dorpen. Met een zogeheten loyaliteitssysteem als de Boxtelaartjes kunnen we een slag maken.”

 

 

Case Facts

  • Door na activatie van de pas de barcode op de foto te scannen, is de pas ook digitaal te gebruiken.
  • Het doel van Boxtelaartjes is mensen te stimuleren in Boxtel te gaan winkelen.
  • Momenteel zijn er 83 deelnemende ondernemers.
  • In het totaal zijn er 80 stichtingen, clubs en verenigingen aangesloten bij Boxtelaartjes.
  • Ondernemers die aan het Boxtelaartjes programma deelnemen en adverteren bij Brabants Centrum sparen zelf ook Boxtelaartjes, waarvoor zij aanbiedingen bij Brabants Centrum krijgen.
  • Binnen een huishouden kan er met meerdere pashouders gespaard worden om zo een gezinstegoed op te bouwen. De ouders bepalen voor hun kinderen wie van hen geschikt is om een spaarpas aan te vragen.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.