Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Campina Eurosparen

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over Campina Eurosparen, waarbij consumenten kunnen sparen voor korting op verschillende producten.
Redactie LoyaltyFacts
31 maart 2014
LOYALTY PROGRAM
CASE

Campina Eurosparen

Lees hier alles over Campina Eurosparen, waarbij consumenten kunnen sparen voor korting op verschillende producten.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Campina Eurosparen
Campina
FMCG
Nederland
Februari 2014

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Sparen voor korting
Codes op Campinaverpakkingen
Korting op cadeaus en uitjes
Actief
Het Friesland Campina logo.
Het Friesland Campina logo.
Campina
Campina
FrieslandCampina levert consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika. Ook worden producten geleverd aan professionele afnemers, waaronder room- en boterproducten aan bakkerijen en horecabedrijven.
FrieslandCampina levert consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika. Ook worden producten geleverd aan professionele afnemers, waaronder room- en boterproducten aan bakkerijen en horecabedrijven.

Deelname
Iedereen die regelmatig melk, karnemelk, vla of yoghurt op tafel heeft staan kan deelnemen aan Campina Eurosparen. Deelname kan via de eurosparen campina website of via de app (voor android en IOS) en is gratis. Er zijn op dit moment meer dan 800.000 spaarders.

 

Sparen
Bovenaan de zuivelverpakkingen van Campina staan codes geprint. Deze codes zijn €2,50 of €5,00 waard en worden de Eurosparen-euro’s genoemd. De codes kunnen gemakkelijk ingevoegd worden op de website of in de app. Het spaarsaldo wordt direct aan het account van de spaarder toegekend.

 

Verzilveren
Via het persoonlijke account kunnen spaarders, zodra zij voldoende Eurosparen-euro’s hebben gespaard voor een spaardoel van hun keuze, een bestelling plaatsen voor een product of activiteit. In de Spaarshop zijn alle deelnemende merken en producten opgenomen, hier komen het hele jaar producten of activiteiten bij. De deelnemers kunnen alleen producten bestellen waarvoor voldoende Eurosparen-euro’s zijn gespaard. Deze worden van het totaalbedrag afgetrokken en indien nodig kan het nog openstaande bedrag via iDEAL worden betaald (in sommige gevallen gebeurt dit bij het inleveren van de voucher in de winkel). Na het plaatsen van een bestelling ontvangt de spaarder per e-mail een bevestiging. Binnen enkele weken (afhankelijk van de levertijd van de leverancier) wordt het product bij het bezorgadres afgeleverd.

 

 

Eurosparen-euro’s kunnen ingewisseld worden voor korting op allerlei producten, zoals een dagje uit, beauty producten en musicals.

Campina Eurosparen case facts

  • Doel: Campina Eurosparen is net als Optimel Eurosparen bedoeld om leuke extra’s beschikbaar te maken voor klanten en loyaliteit te belonen. Campina ziet dat consumenten, ondanks de crisis, leuke dingen willen blijven doen. Door middel van Campina Eurosparen wil Campina dit mogelijk blijven maken, ook voor mensen met een kleinere portemonnee.
  • De Campina Eurosparen app en website staan sinds half februari 2014 live en stonden al snel op de derde plek in de app store in de categorie eten en drinken (boven Iens.nl, Couverts etc.).

Quote:

Bas Roelofs, Director Sales & Shopper Marketing FrieslandCampina Branded Netherlands:

 

“Met onze A-merken willen we naast hoogwaardig kwalitatieve producten meer kunnen bieden aan onze retailpartners, shoppers en consumenten. Met een spaarprogramma als Eurosparen kunnen we de relatie met onze consumenten versterken”

 

“Onze ambitie is om het nummer één consumenten- spaarprogramma van Nederland te bieden. Eurosparen heeft inmiddels meer dan een half miljoen spaarders en we verwachten dit te kunnen verdubbelen.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events