Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Introductie
The Bank of America, een van de grootste en meest bekende banken ter wereld, biedt haar klanten een uniek loyaliteitsprogramma. Dit programma is ontworpen om klanten te belonen voor hun keuze voor de bank, met voordelen zoals cash-back op aankopen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe het cash-back systeem van de Bank of America werkt.
Hoeveel cash-back ontvangt een lid?
Het idee van de bank was om klanten te belonen voor het kiezen van hun bank. Dit kan natuurlijk op verschillende manieren, zoals kortingen of exclusieve aanbiedingen, maar The Bank of America besloot dit te doen via een cash-back systeem. Je zou het kunnen zien als extra rente die je ontvangt.
Het gaat om percentages van 1%, 2% en 3%. De klant ontvangt 2% cash-back op alle aankopen die die maand worden gedaan voor boodschappen of andere basisbehoeften. De 3% cash-back ligt volledig in eigen handen van de klant. De bank biedt leden namelijk de mogelijkheid om zelf te kiezen waar zij deze 3% op terug willen krijgen. De 1% cash-back geldt voor alle andere aankopen die die maand worden gedaan.
Waar kan een lid dit op terugkrijgen?
Uiteraard wordt de cash-back gestort op de bankrekening die op dat moment actief is. De 3% waar een klant uit kan kiezen, heeft verschillende categorieën. De favoriete en aanbevolen categorie is Gas & EV oplaadpunten. Wanneer je hier elke maand 3% cash-back op krijgt, ontvang je de meeste terugbetaling.
Daarnaast kunnen klanten kiezen uit de volgende categorieën: online winkelen, uit eten, reizen, drogisterijen en interieur/meubels. Klanten kunnen zelf kiezen wat voor hen het beste werkt. Bijvoorbeeld, als iemand weinig reist maar het leuk vindt om nieuw meubilair te kopen, kan hij/zij kiezen voor de meubels. Op de website is een prognose ingebouwd die laat zien hoeveel een klant terug zou krijgen, gebaseerd op een uitgave van €1000,- over een periode van 3 maanden.
Waarom is dit programma opgezet?
The Bank of America zocht een manier om de behoeften van hun klanten te vervullen, met voordelen voor zowel consumenten als bedrijven. Dit idee is vooral geïmplementeerd in de 3% cash-back, waar iedereen naar zijn of haar eigen voorkeur geld terug kan krijgen op de categorie die voor hen het meest relevant is. Dit loyaliteitsprogramma had uiteraard ook als doel om nieuwe leden te werven, want hoewel je overal rente kunt krijgen, biedt dit programma de mogelijkheid om je eigen cash-back percentage te bepalen.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.