Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

De Shoeby Stijlpas

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
14 juni 2016
LOYALTY PROGRAM
CASE

De Shoeby Stijlpas

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Shoeby Stijlpas
Shoeby
Retail
Nederland
2012

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Voordeelprogramma
Waarde cheques en privileges
Klantenkaart, app
Mode en kleding
Actief
Shoeby
Shoeby
Shoeby is een mode retailketen in Nederland met dameskleding en herenkleding van eigen merken als Eksept en Cult Edition. Voor kinderkleding hebben ze de eigen labels Jilly, Jill, Mitch en MTC ontwikkelt. Opererend in het middensegment is de kleding van Shoeby voor iedereen bereikbaar.
Shoeby is een mode retailketen in Nederland met dameskleding en herenkleding van eigen merken als Eksept en Cult Edition. Voor kinderkleding hebben ze de eigen labels Jilly, Jill, Mitch en MTC ontwikkelt. Opererend in het middensegment is de kleding van Shoeby voor iedereen bereikbaar.

Deelname
Iedere Shoeby klant kan lid worden van het loyaliteitsprogramma van Shoeby. De Stijlpas staat hierbij centraal. Met de Stijlpas spaar je zowel in de winkel als online stijlpunten op al je aankopen. Aanvragen van de Stijlpas is heel makkelijk. Wanneer je een account aanmaakt via shoeby.nl of via de Shoeby app krijg je automatisch een Stijlpas toegewezen. Je bent direct lid van het programma en profiteert meteen van alle voordelen. Je kunt ook in een van de Shoeby winkels een Stijlpas aanvragen. Om te profiteren van alle voordelen van het programma, hoef je alleen je Stijlpas te laten zien bij de kassa. Shop je online of in de app dan hoef je enkel ingelogd te zijn met jouw account.

 

Sparen en spaarmechanismen
Als Shoeby member ontvang je met de Stijlpas voor elke euro die je besteedt in een van de winkels of online één stijlpunt. Geef je dus €20.- uit, dan krijg je 20 stijlpunten. Elke stijlpunt is €0,02 waard. Zodra je 250 punten of meer hebt gespaard, ontvang je van Shoeby een waarde cheque. Deze worden uitgegeven vanaf €5. Met deze cheque krijg je korting op je eerstvolgende aankoop. Shoeby waardecheques zijn 3 maanden geldig. Hoe meer je shopt bij Shoeby, hoe meer stijlpunten je krijgt. Hoe meer stijlpunten, hoe hoger de waarde van waardecheques wordt en hoe meer extra’s je ontvangt. Klanten die binnen 12 maanden voor meer dan € 200.-, besteden bij Shoeby krijgen automatisch een upgrade naar Diamond level. Als Diamond Member ontvang je speciale voordelen en spaar je sneller punten: voor elke euro ontvang je namelijk niet 1 punt, maar 2,5. Geef je dus €20.- uit, dan krijg je als Diamond Member 50 stijlpunten.

 

Extra Privileges
Naast het sparen voor korting door middel van een persoonlijke waarde cheque biedt Shoeby haar members ook nog andere privileges. Zo is er altijd een speciale attentie op je verjaardag, ontvang je uitnodigingen voor speciale shoppingevents en krijg je naast persoonlijk stijladvies in de winkel, dit ook in de app!

Ben je Diamond member? Dan profiteer je van nog een aantal extra voordelen:
– Je gekochte kleding wordt gratis vermaakt
– Je betaald geen verzendkosten als je bestelt in de webshop
– Ruilen is mogelijk binnen vier weken in plaats van binnen twee weken

 

Communicatie
Via de Shoeby app, e-mail nieuwsbrieven, social media en de post wordt je als Shoeby member geïnformeerd over de nieuwste fashion items, stylingtips, shoppingevents en alle speciale voordelen en acties.

 

Marleen Geurts, CRM marketeer bij Shoeby:

‘Met ons loyaliteitsprogramma probeert Shoeby optimaal in te spelen op de wensen en behoeften van haar vaste klanten. De leden van het programma worden zowel online als in de winkel meegenomen in een complete modebeleving. Zo staat in de winkel een team van personal shoppers klaar om samen met de klant op zoek te gaan naar zijn of haar stijl. Ook online geven we persoonlijk stijladvies op maat.’

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events