Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
IdeaStorm
Op het Dell IdeaStorm platform kunnen deelnemers ideeën plaatsen met betrekking tot mogelijke nieuwe producten en diensten van Dell of de optimalisatie van huidige producten en diensten van Dell. Vervolgens kunnen andere deelnemers en medewerkers van Dell reacties plaatsen op het idee. Bijvoorbeeld om het idee verder uit te werken of aanvullingen te doen. Daarnaast kunnen deelnemers stemmen op elkaars ideeën. Hoe meer positieve stemmen een idee heeft, hoe groter de kans dat Dell daadwerkelijk aan de slag gaat met het idee.
Storm sessions
Naast ideeën die vanuit consumenten ingezonden worden, organiseert Dell sinds 2009 ‘Storm Sessions’. Hierbij wordt er vanuit Dell specifiek hulp gevraagd bij een project, zoals bijvoorbeeld de naamgeving van een programma of het ontwikkelen van een klantbrochure.
Uniek aan deze case is de betrokkenheid en transparantie vanuit Dell. Bij ieder idee wordt aangegeven wat Dell gaat doen met het idee en op welke termijn dit gerealiseerd wordt. Dit zorgt ervoor dat consumenten écht voelen dat er naar ze geluisterd wordt en het platform zeer intensief gebruikt wordt door zowel Dell als consumenten.
Quote
Michael Dell (Founder & CEO Dell):
“A company this size is not going to be about a couple of people coming up with ideas. It’s going to be about millions of people and harnessing the power of those ideas.”
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.