Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Dry Januari of niet: bij Gall en Gall zit je goed!

LOYALTY PROGRAM

CASE

Mila Vonk
Mila Vonk
25 januari 2024
LOYALTY PROGRAM
CASE

Dry Januari of niet: bij Gall en Gall zit je goed!

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Mijn Gall & Gall
Gall & Gall
B2C
Nederland
2022

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Cadeaus en kortingen
Website en digitale klantenkaart
Slijterij
Actief
Gall & Gall
Gall & Gall
Gall is in 1884 opgericht door Maria Gall. Zij was een van de eerste vrouwelijke ondernemers van haar tijd. Na haar overlijden liet zij twee winkels na, die door haar zonen zijn overgenomen. Zij voegden toen een extra ‘Gall’ toe aan de naam, zodoende Gall & Gall. In 1989 werd Gall & Gall overgenomen door Ahold en is sindsdien niet meer weg te denken uit de Nederlandse retailsector. Vandaag de dag heeft Gall & Gall een eigen team inkopers dat de wereld rondreist om de beste dranken in te kopen voor haar consumenten.
Gall is in 1884 opgericht door Maria Gall. Zij was een van de eerste vrouwelijke ondernemers van haar tijd. Na haar overlijden liet zij twee winkels na, die door haar zonen zijn overgenomen. Zij voegden toen een extra ‘Gall’ toe aan de naam, zodoende Gall & Gall. In 1989 werd Gall & Gall overgenomen door Ahold en is sindsdien niet meer weg te denken uit de Nederlandse retailsector. Vandaag de dag heeft Gall & Gall een eigen team inkopers dat de wereld rondreist om de beste dranken in te kopen voor haar consumenten.

Klanten met een Mijn Gall & Gall account sparen gratis voor kortingen en spaaritems op hun favoriete dranken. Elke euro die bij een van de vele filialen van de drankenspeciaalzaak wordt uitgegeven, spaar je één punt. Deze punten zijn vervolgens in te wisselen voor verschillende kortingen en cadeaus. Daarnaast sparen deelnemers aan het programma ook nog een dubbel: naast het sparen van punten in mijn Gall en Gall worden er namelijk ook automatisch Airmiles bijgeschreven op basis van gedane aankopen. Hierbij geldt dat elke uitgegeven €2,50 1 Airmile waard is.

 

Mochten klanten willen genieten van nog meer exclusieve kortingen, dan kan kunnen ze ervoor kiezen om een premium account aan te maken. Dit kost slechts 10 euro per jaar. Klanten met een premium account krijgen, naast de voordelen van een gratis account, standaard 10% korting op wijn en bubbels, whisky en alcoholvrije dranken. Hiernaast krijgen klanten ook nog eens exclusieve toegang tot verschillende events en proeverijen, georganiseerd door Gall & Gall.

 

Hoe werkt het?

 

In slechts drie stappen kunnen klanten sparen en punten inwisselen met hun eigen Mijn Gall & Gall account!

 

Stap 1: Aanmelden

 

Klanten van Gall & Gall kunnen eenvoudig gratis een account aanmaken op www.mijngall.nl, of zich aanmelden bij een Gall & Gall winkel bij jou in de buurt. Hierna ontvangen ze een digitale klantenkaart via de e-mail, welke ook terug te vinden is in het persoonlijke account  op gall.nl. Voor de liefhebbers van analoog is het ook mogelijk om een fysieke klantenkaart te ontvangen bij het aanmelden in een Gall & Gall winkel.

 

Stap 2: Punten sparen

 

Iedere uitgegeven euro is bij Gall & Gall 1 punt waard.. Bij online bestellingen worden deze punten automatisch bijgeschreven op het Mijn Gall & Gall account van de klant. Bij uitgaven in de winkels van Gall & Gall, kunnen deelnemers hun (digitale) klantenkaart laten scannen om de punten te ontvangen. Gespaarde punten zijn ook terug te zien op de kassabon, in de e-mail en in het Mijn Gall & Gall account. In dit account vind zijn ook aangekochte coupons en het puntensaldo te vinden.

 

Stap 3: Punten inwisselen

 

Gespaarde punten zijn in de Gall & Gall store in te wisselen voor een coupon naar keuze. Deze zijn vervolgens te gebruiken tijdens een online aankoop (wordt automatisch verrekend) of in de winkel (met een barcode). Uiteraard kunnen klanten er ook altijd voor kiezen om door te sparen.

 

 

Mila Vonk

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.