Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Neiman Marcus typische klant is anders, maar er valt veel te leren van hoe zij winstgevende en duurzame klantloyaliteit creëren. Het warenhuis erkende al snel dat haar welgestelde klanten speciale aandacht vereisten en de klantenservice ging toen al verder dan het gewone. Maar de introductie van het loyaliteitsprogramma van Neiman InCircle in 1984, is misschien wel de echte sleutel tot haar klantloyaliteit.
Nu, 40 jaar later, is het nog steeds een goedlopend en uniek voordeelprogramma. Benieuwd hoe het werkt?
Hoe werkt InCircle
InCircle werkt op basis van verschillende niveaus die gebaseerd zijn op de jaarlijkse uitgaven van de klant.
1. Premier Level: Klanten bereiken het Premier Level wanneer ze tussen de $0 en $4.999 per jaar besteden. Premier-leden ontvangen exclusieve aanbiedingen, vroege toegang tot verkoop, en verjaardagscadeaus.
2. Select Level: Voor klanten die jaarlijks tussen de $5.000 en $9.999 uitgeven, is er het Select Level. Naast alle voordelen van het Premier Level, krijgen Select-leden ook gratis verzending en toegang tot speciale evenementen.
3. Choice Level: Het Choice Level wordt bereikt wanneer klanten tussen de $10.000 en $24.999 per jaar uitgeven. Naast de voordelen van de voorgaande niveaus, hebben Choice-leden recht op nog meer exclusieve aanbiedingen en verjaardagsvoordelen.
4. Icon Level: Voor de grootste spenders, met jaarlijkse uitgaven van $25.000 of meer, is er het Icon Level. Icon-leden genieten van alle voordelen van de andere niveaus, plus speciale toegang tot privé-evenementen, persoonlijke stylingssessies en een speciale klantenservice.
Incircle biedt dus zeer exclusieve en op maat gemaakte beloningen en ervaringen die aansluiten bij de verwachtingen van hun luxe-klantenbestand.
Van traditionele kortingsbonnen tot exclusieve reizen en diners. Deze exclusiviteit en voordelen verhoogt de waarde van het programma en moedigt klanten aan om loyaal te blijven.
De combinatie van de exclusieve beloningen en ervaringen, persoonlijke aandacht en service, sterke merkreputatie, strategische marketing en communicatie en technologische integratie dragen bij aan de langdurige aantrekkingskracht en effectiviteit van het programma. InCircle zal ongetwijfeld nog vele jaren een voorbeeld blijven in de wereld van klantloyaliteit.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.