Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

EMTÉ Fijnproevers

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
30 november 2014
LOYALTY PROGRAM
CASE

EMTÉ Fijnproevers

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

EMTÉ Fijnproevers
EMTÉ en Sligro
Retail
Nederland
September 2014

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Sparen
FijnproeversPunten sparen
FijnproeversPas of EMTÉ applicatie
Korting op booschappen en cadeaus
Actief
EMTÉ en Sligro
EMTÉ en Sligro

Deelname
De pas kan verkregen worden in een van de vestigingen en dient voor gebruik geregistreerd te worden op de website. De EMTÉ app is te downloaden in de App Store of de Google Play Store. Door het aanmaken van een profiel én door de FijnproeversPas te scannen, registreert de klant zich bij EMTÉ Fijnproevers en kan er gestart worden met het sparen van punten. De fysieke FijnproeversPas is bij gebruik van de app alleen bij registratie nodig.

 

Sparen
Elke euro die besteed wordt bij EMTÉ is 1 punt waard, deze punten worden automatisch bijgehouden in de app of via de pas door deze te scannen bij het afrekenen. Er is ook een mogelijkheid om sneller te sparen, namelijk door samen te sparen. Dit kan met maximaal vier personen en iedereen behoudt z’n eigen FijnproeversPas (of gebruikt zijn/haar eigen app).

 

Naast het sparen voor korting, cadeaus of uitjes ontvangen deelnemers van Fijnproevers ook regelmatig extra kortingen op geselecteerde producten en ze ontvangen persoonlijke aanbiedingen op hun favoriete boodschappen (o.b.v. koopgedrag) door middel van een gepersonaliseerde e-mail.

 

Verzilveren
Klanten kunnen zelf kiezen wat ze met hun punten doen, de punten kunnen ingewisseld worden voor:

  • Korting op boodschappen; elke FijnproeverPunt levert 1 cent korting op.
  • Cadeaus uit de FijnproeverShop, producten die te maken met koken of lang tafelen.
  • (Lokale) uitjes zoals de dierentuin, bioscoop of een restaurant in de buurt.

 

De manier van verzilveren is afhankelijk van de keuze van de klant. De korting op boodschappen kan direct bij de kassa worden verrekend, de cadeaus zijn te verkrijgen in de winkel (er is een beperkte selectie te vinden op het Fijnproeversschap in elke EMTÉ supermarkt) en te bestellen via de FijnproeverShop, in de FijnproeverShop kunnen punten tevens omgewisseld worden voor coupons die kunnen worden gebruikt voor de uitjes. Deze coupons kunnen in de app worden opgeslagen of ze kunnen geprint worden.

 

Communicatie EMTÉ Fijnproevers
Er wordt over Fijnproevers gecommuniceerd in de winkels, online (website en app) en in de folders van EMTÉ. Ten aanzien van Fijnproevers is er een nieuwe emailnieuwsbrief ontwikkeld en er worden diverse Facebookcampagnes ingezet.

Quote

Johan van Heerebeek, Commercieel Directeur bij EMTÉ:

“Ik ben enorm trots op de introductie van het EMTÉ Fijnproevers programma, de app en de nieuwe online identiteit. Hiermee laat EMTÉ zien op het gebied van innovatie en klantcommunicatie mee te kunnen doen met de landelijke supermarktketens, zonder onze lokale identiteit en zichtbaarheid te verloochenen.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.