fbpx
Loyalty Program

CASE: Esso Extras

Lees hier alles over het Esso Extras programma waarbij klanten kunnen sparen voor korting en verschillende cadeaubonnen.

Loyalty ProgramCase 30 september 2011
Esso Extras
Naam Esso Extras
Organisatie Esso
Sector Retail
Land Nederland
Sinds November 2008
Type programma Spaarprogramma
Benefits Kortingen en cadeaubonnen
Dragers Klantenkaart
Thematiek Klanten belonen voor het tanken van benzine
Status Actief

Esso

Esso is de merknaam van ExxonMobil en gerelateerde bedrijven en is een Amerikaanse olie en gas multinational.

Esso heeft, om trouwe klanten te belonen, het spaarprogramma Esso Extras ontwikkeld. Klanten kunnen deelnemen aan dit programma door een Esso Extras-kaart mee te nemen bij één van de deelnemende Esso-stations en zich vervolgens online in te schrijven voor het programma. Andersom kan ook: eerst online inschrijven en vervolgens de kaart ophalen bij één van de tankstations. Daarna moet de gebruiker het account nog wel koppelen aan de kaart. Nieuwe deelnemers ontvangen 150 punten welkomstbonus.

Sparen
Deelnemende klanten ontvangen punten voor tanken bij Esso. Voor iedere liter brandstof, iedere euro uitgegeven aan de carwash en iedere euro uitgegeven aan smeermiddelen, ontvangen zij één punt. Voor iedere liter Supreme brandstof ontvangen ze 3 punten. Klanten verdienen 100% extra bonuspunten wanneer zij binnen 4 dagen na hun laatste tankbeurt wederom 25 liter brandstof of meer tanken en 50% extra bonuspunten wanneer ze dat binnen 8 dagen doen. Het puntensaldo is gemakkelijk online in te zien en staat bovendien vermeld op de kassabon.

Verzilveren
Spaarpunten kunnen verzilverd worden voor korting op Esso brandstof of voor een gratis cadeaubon. Deze cadeaubonnen kunenn ze uitkiezen in de online catalogus. Cadeaubonnen zijn beschikbaar van diverse (online) winkels en voor dagjes uit, bijvoorbeeld een Bongo bon. Het bestellen van de gewenste cadeaubon kan alleen in de deelnemende Esso-stations.

Via een nieuwsbrief worden klanten op de hoogte gehouden van ontwikkelingen in het programma en speciale acties. Daarnaast heeft Esso de ‘target planner’ ontwikkeld. Dit is een applicatie waarmee klanten eenvoudig hun account en spaardoelen kunnen beheren.

Esso Extra case facts

  • De Esso Extras-kaart verving in 2008 de Golden Tiger Card in Nederland.
  • Deelnemende klanten kunnen gemakkelijk online punten met elkaar delen.
  • Er kunnen 2 Esso Extras-kaarten gekoppeld worden aan 1 accoutn, zodat sparen sneller gaat


Quote
Manuel Janssen, verantwoordelijke implementatie Benelux, Exxonmobil.com (2008):

“Mensen vinden het leuk om te sparen, zeker als daar een aantrekkelijk cadeauaanbod en een grote keuzevrijheid tegenover staan. De invoering van Esso Extras card levert ook tijdwinst op. De systemen zijn dusdanig aangepast dat er aan de kassa minder handelingen nodig zijn om de punten op de kaart te zetten.”

Dunck Loyalty Marketing

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Delen
Reacties
  1. A.J.Bloch 1 jaar geleden

    Op zich vindt ondergetekende de punten sparen bij het tanken zeer aantrekkelijk, maar graag zou hij op de hoogte gebracht willen worden, hoe hij deze punten kan inwisselen. Uw tankstation in Nijkerk kan dit niet!

    Met vriendelijke groet,

    A.J.Bloch
    0651175687

Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: