Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Esso Extras

Esso heeft, om trouwe klanten te belonen, het spaarprogramma Esso Extras ontwikkeld. Klanten kunnen deelnemen aan dit programma door een Esso Extras-kaart mee te nemen bij één van de deelnemende Esso-stations en zich vervolgens online in te schrijven voor het programma. Andersom kan ook: eerst online inschrijven en vervolgens de kaart ophalen bij één van de tankstations. Daarna moet de gebruiker het account nog wel koppelen aan de kaart. Nieuwe deelnemers ontvangen 150 punten welkomstbonus.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over het Esso Extras programma waarbij klanten kunnen sparen voor korting en verschillende cadeaubonnen.
Redactie LoyaltyFacts
30 september 2011
LOYALTY PROGRAM
CASE

Esso Extras

Esso heeft, om trouwe klanten te belonen, het spaarprogramma Esso Extras ontwikkeld. Klanten kunnen deelnemen aan dit programma door een Esso Extras-kaart mee te nemen bij één van de deelnemende Esso-stations en zich vervolgens online in te schrijven voor het programma. Andersom kan ook: eerst online inschrijven en vervolgens de kaart ophalen bij één van de tankstations. Daarna moet de gebruiker het account nog wel koppelen aan de kaart. Nieuwe deelnemers ontvangen 150 punten welkomstbonus.

Lees hier alles over het Esso Extras programma waarbij klanten kunnen sparen voor korting en verschillende cadeaubonnen.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Esso Extras
Esso
Retail
Nederland
November 2008

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Kortingen en cadeaubonnen
Klantenkaart
Klanten belonen voor het tanken van benzine
Actief
Esso logo
Esso logo
Esso
Esso
Esso is de merknaam van ExxonMobil en gerelateerde bedrijven en is een Amerikaanse olie en gas multinational.
Esso is de merknaam van ExxonMobil en gerelateerde bedrijven en is een Amerikaanse olie en gas multinational.
Esso heeft, om trouwe klanten te belonen, het spaarprogramma Esso Extras ontwikkeld. Klanten kunnen deelnemen aan dit programma door een Esso Extras-kaart mee te nemen bij één van de deelnemende Esso-stations en zich vervolgens online in te schrijven voor het programma. Andersom kan ook: eerst online inschrijven en vervolgens de kaart ophalen bij één van de tankstations. Daarna moet de gebruiker het account nog wel koppelen aan de kaart. Nieuwe deelnemers ontvangen 150 punten welkomstbonus.

Sparen
Deelnemende klanten ontvangen punten voor tanken bij Esso. Voor iedere liter brandstof, iedere euro uitgegeven aan de carwash en iedere euro uitgegeven aan smeermiddelen, ontvangen zij één punt. Voor iedere liter Supreme brandstof ontvangen ze 3 punten. Klanten verdienen 100% extra bonuspunten wanneer zij binnen 4 dagen na hun laatste tankbeurt wederom 25 liter brandstof of meer tanken en 50% extra bonuspunten wanneer ze dat binnen 8 dagen doen. Het puntensaldo is gemakkelijk online in te zien en staat bovendien vermeld op de kassabon.

 

Verzilveren
Spaarpunten kunnen verzilverd worden voor korting op Esso brandstof of voor een gratis cadeaubon. Deze cadeaubonnen kunenn ze uitkiezen in de online catalogus. Cadeaubonnen zijn beschikbaar van diverse (online) winkels en voor dagjes uit, bijvoorbeeld een Bongo bon. Het bestellen van de gewenste cadeaubon kan alleen in de deelnemende Esso-stations.

 

Via een nieuwsbrief worden klanten op de hoogte gehouden van ontwikkelingen in het programma en speciale acties. Daarnaast heeft Esso de ‘target planner’ ontwikkeld. Dit is een applicatie waarmee klanten eenvoudig hun account en spaardoelen kunnen beheren.

 

Esso Extra case facts

  • De Esso Extras-kaart verving in 2008 de Golden Tiger Card in Nederland.
  • Deelnemende klanten kunnen gemakkelijk online punten met elkaar delen.
  • Er kunnen 2 Esso Extras-kaarten gekoppeld worden aan 1 accoutn, zodat sparen sneller gaat

 


Quote
Manuel Janssen, verantwoordelijke implementatie Benelux, Exxonmobil.com (2008):

“Mensen vinden het leuk om te sparen, zeker als daar een aantrekkelijk cadeauaanbod en een grote keuzevrijheid tegenover staan. De invoering van Esso Extras card levert ook tijdwinst op. De systemen zijn dusdanig aangepast dat er aan de kassa minder handelingen nodig zijn om de punten op de kaart te zetten.”

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events