Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Expedia+

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
13 oktober 2017
LOYALTY PROGRAM
CASE

Expedia+

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Expedia+
Expedia
B2C
Internationaal
/

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma met multilayer structuur
Sparen voor voordeel, voorrang en voordeel
website en app
Reizen
Actief
Expedia
Expedia
EXPEDIA Expedia is een online reisbureau dat onderdeel is van de Expediagroep. Het helpt zowel vakantiegangers als zakenreizigers om eenvoudig een reis te zoeken, plannen en boeken. Naast accommodaties vind je bij Expedia vluchten, huurauto’s en activiteiten.
EXPEDIA Expedia is een online reisbureau dat onderdeel is van de Expediagroep. Het helpt zowel vakantiegangers als zakenreizigers om eenvoudig een reis te zoeken, plannen en boeken. Naast accommodaties vind je bij Expedia vluchten, huurauto’s en activiteiten.

PUNTEN SPAREN

Met het Expedia+ programma kunnen reizigers met Expedia punten sparen met iedere boeking die zijn doen. Dit kan door een Expedia account aan te maken of je aan te melden bij het Expedia+ programma bij je huidige account. Je kunt punten sparen met het boeken van hotels, activiteiten, vluchten en huurauto’s. Het verschilt per soort boeking hoeveel punten je voor je besteden euro krijgt:

  • Hotels of pakketen: 2 punten per bestede €1,-
  • Activiteiten: 2 punten per bestede €1,-
  • Vluchten: 1 punt per €5,-
  • Huurauto’s: 2 punten per bestede €1,-

Het aantal gespaarde punten kun je bijhouden op je persoonlijke Expedia+ pagina.


MULTILAYER

Het programma heeft een multilayer structuur. Door gratis een account aan te maken begin je met een +blue status. Hierbij ontvang je verschillende besparende en belonende voordelen. Zoals onder andere aanbiedingen en deals. De twee andere niveaus zijn silver en gold.

De +silver status ontvang je nadat je €5.000 hebt besteed aan boekingen of minimaal zeven nachten hebt doorgebracht in speciaal geselecteerde hotels. Deze status geeft je extra voordelen, zoals priority klantenservice en extra’s zoals kortingen op spa’s en gratis drankjes bij geselecteerde hotels.

De +gold status is het hoogst haalbaar en bereik je door €10.000 te besteden aan in aanmerking komende boekingen of indien je vijftien nachten hebt doorgebracht in geselecteerde hotels. Deze status geeft je kamerupgrades en flexibele in- en uitchecktijden bij bepaalde hotels.

 

PUNTEN VERZILVEREN

Punten kunnen verzilverd worden voor boekingen via Expedia. Hiervoor heb je geen minimumaantal punten nodig. Je kunt kiezen om je punten in te wisselen voor hotels of vlucht+hotel. Bij het boeken zie je direct hoeveel korting je per hotel op je boeking kunt besparen met je gespaarde punten.

 

CASE FACTS:

  • Er zijn geen beperkingen op het bedrag of aantal personen waarvoor je je punten van je boeking kunt sparen.
  • Zodra de +silver of +gold status behaald is, kan er het gehele kalenderjaar gebruik worden gemaakt van die specifieke voordelen, tot en met 28 februari van het jaar daarop, tenzij anders aangegeven.
  • Naast Expedia+ punten kun je daarbovenop altijd de frequent-flyer punten van de vliegtuigmaatschappij waar je mee vliegt sparen.
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events