fbpx
Loyalty Program

CASE: Fordpass Rewards

Het beloningsprogramma voor Ford-klanten

Loyalty ProgramCase 19 oktober 2021
Fordpass Rewards
Naam FordPass Rewards
Organisatie Ford
Sector B2C
Land Verenigde Staten
Sinds 2021
Type programma Beloningsprogramma
Benefits Extra's service
Dragers App, website
Thematiek Automotive
Status Actief

Ford

Ford is een Amerikaans autofabrikant dat auto’s bouwt onder de eigen naam Ford en Lincoln. De auto’s van Ford worden wereldwijd verkocht.

Autofabrikant Ford heeft haar beloningsprogramma uitgebreid door het beschikbaar te stellen aan alle 8,5 miljoen klanten in de Verenigde Staten. Daarnaast versterkt Ford het loyaliteitsprogramma door niveaus toe te voegen; blauw, zilver en brons. Met dit programma wilt Ford haar meest loyale klanten erkennen en belonen.

In het begin van de corona pandemie begonnen enkele Amerikaanse Ford-dealers met het aanbieden van een ophaal- en bezorgservice. Zo hoefden klanten hun huis niet uit om hun auto te laten onderhouden. De dealers zagen als gevolg hiervan een stijging in de klanttevredenheidsscores. Ford heeft er daarom voor gekozen om deze service meer toegankelijk te maken voor alle Ford-eigenaren in de Verenigde Staten. Dit maakt deel uit van de ambitie van het bedrijf om eind 2021 de marktleider te zijn op het gebied van diensten op afstand.

 

Hoe werkt het?

Het loyaliteitsprogramma heeft drie niveaus; blauw, zilver en brons. In welk niveau een Ford-eigenaar zit, is afhankelijk van het behaalde aantal ‘Milestones’.

De klanten kunnen 50 Milestones verdienen door een Ford auto te kopen of te leasen, 25 Milestones verdienen wanneer een tweedehands voertuig wordt gekocht die het ‘Ford Blue Advantage’ certificaat heeft, 25 Milestones wanneer er gebruik is gemaakt van serviceactiviteiten bij de Ford-dealer en 25 Milestones wanneer klanten actieve FordPass Rewards Visa-kaarthouders zijn.

Milestones hebben geen inruilwaarde maar bepalen het statusniveau van de Ford-klant. Per niveau verkrijgt de klant andere voordelen:

  • Blauw: leden verdienen 10 punten per uitgegeven dollar aan Ford-services, plus een bonus van 10 procent op verdiende punten. Zij krijgen toegang tot exclusieve partneraanbiedingen en twee gratis ophaal- en bezorgservices per jaar.
  • Zilver: leden verdienen 10 punten per uitgegeven dollar aan Ford-services, plus een bonus van 5 procent op verdiende punten. Zij krijgen toegang tot exclusieve partneraanbiedingen en één gratis ophaal- en bezorgservice per jaar.
  • Brons: leden verdienen 10 punten per uitgegeven dollar aan Ford-services. Ze krijgen toegang tot exclusieve partneraanbiedingen en komen in aanmerking voor toegang tot een ophaal- en bezorgservice voor 10.000 punten

De ophaal- en bezorgservice vormt een belangrijk onderdeel van het programma. Naast deze service krijgen Ford-klanten toegang tot exclusieve samenwerkingsaanbiedingen en kortingen bij Costco, TaskRabbit, Ford Performance Racing School en de Pro Football Hall of Fame.

Met het loyaliteitsprogramma heeft Ford een unieke tool om relaties op te bouwen met zowel haar klanten als dealers. Het programma biedt flexibiliteit en zorgt er ook voor dat winkelbezoek gestimuleerd wordt. Het loyaliteitsprogramma zorgt niet alleen voor een verhoging van de betrokkenheid met de Ford-klanten tijdens eigendomsperiode van hun auto, maar dient ook als een platform om nieuwe diensten te lanceren.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: