Het beloningsprogramma voor Ford-klanten
Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Autofabrikant Ford heeft haar beloningsprogramma uitgebreid door het beschikbaar te stellen aan alle 8,5 miljoen klanten in de Verenigde Staten. Daarnaast versterkt Ford het loyaliteitsprogramma door niveaus toe te voegen; blauw, zilver en brons. Met dit programma wilt Ford haar meest loyale klanten erkennen en belonen.
In het begin van de corona pandemie begonnen enkele Amerikaanse Ford-dealers met het aanbieden van een ophaal- en bezorgservice. Zo hoefden klanten hun huis niet uit om hun auto te laten onderhouden. De dealers zagen als gevolg hiervan een stijging in de klanttevredenheidsscores. Ford heeft er daarom voor gekozen om deze service meer toegankelijk te maken voor alle Ford-eigenaren in de Verenigde Staten. Dit maakt deel uit van de ambitie van het bedrijf om eind 2021 de marktleider te zijn op het gebied van diensten op afstand.
Het loyaliteitsprogramma heeft drie niveaus; blauw, zilver en brons. In welk niveau een Ford-eigenaar zit, is afhankelijk van het behaalde aantal ‘Milestones’.
De klanten kunnen 50 Milestones verdienen door een Ford auto te kopen of te leasen, 25 Milestones verdienen wanneer een tweedehands voertuig wordt gekocht die het ‘Ford Blue Advantage’ certificaat heeft, 25 Milestones wanneer er gebruik is gemaakt van serviceactiviteiten bij de Ford-dealer en 25 Milestones wanneer klanten actieve FordPass Rewards Visa-kaarthouders zijn.
Milestones hebben geen inruilwaarde maar bepalen het statusniveau van de Ford-klant. Per niveau verkrijgt de klant andere voordelen:
De ophaal- en bezorgservice vormt een belangrijk onderdeel van het programma. Naast deze service krijgen Ford-klanten toegang tot exclusieve samenwerkingsaanbiedingen en kortingen bij Costco, TaskRabbit, Ford Performance Racing School en de Pro Football Hall of Fame.
Met het loyaliteitsprogramma heeft Ford een unieke tool om relaties op te bouwen met zowel haar klanten als dealers. Het programma biedt flexibiliteit en zorgt er ook voor dat winkelbezoek gestimuleerd wordt. Het loyaliteitsprogramma zorgt niet alleen voor een verhoging van de betrokkenheid met de Ford-klanten tijdens eigendomsperiode van hun auto, maar dient ook als een platform om nieuwe diensten te lanceren.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.