Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Gamification bij KFC met Rewards Arcade

LOYALTY PROGRAM

CASE

Nienke Breeschoten
Nienke Breeschoten
15 oktober 2025
LOYALTY PROGRAM
CASE

Gamification bij KFC met Rewards Arcade

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

KFC Rewards Arcade
KFC
B2C
UK & Ierland
2022

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Gamification campagne
Winnen van KFC snacks/maaltijden
App
Voeding
Actief
KFC
KFC
KFC (Kentucky Fried Chicken) is een internationale fastfoodketen die bekend staat om gefrituurde kip, bereid volgens een geheim recept met elf kruiden en specerijen. De eerste franchise opende in 1952 in Utah. Vandaag heeft KFC meer dan 25.000 vestigingen in ruim 145 landen en maakt het deel uit van Yum! Brands.
KFC (Kentucky Fried Chicken) is een internationale fastfoodketen die bekend staat om gefrituurde kip, bereid volgens een geheim recept met elf kruiden en specerijen. De eerste franchise opende in 1952 in Utah. Vandaag heeft KFC meer dan 25.000 vestigingen in ruim 145 landen en maakt het deel uit van Yum! Brands.

In 2022 lanceerde KFC een vernieuwend concept: de KFC Rewards Arcade. Een opvallend en verrassend beloningsprogramma voor echte KFC-fans. Geen traditionele stempelkaart meer, maar een speelse, digitale ervaring vol kleur, plezier en prijzen.
 
Wat heb  je nodig?
Om mee te doen heb je alleen de KFC-app nodig. Wanneer je voor iets voor meer dan £3 bestelt (of £7 als je laat bezorgen) krijg je een uitnodiging om een spel te spelen in de Rewards Arcade. De app ziet eruit als een kleurrijke speelhal waar van alles beweegt en knippert, helemaal in KFC-thema. Er zijn meerdere spellen die gespeeld kunnen worden om kans te maken op een prijs.
 
Elke keer dat je speelt, maak je kans op één van de twaalf prijzen. Denk aan Wings, Popcorn Chicken, Burgers, Wraps en nog veel meer KFC-favorieten. KFC geeft zo direct een kans op prijzen na elke bestelling. Dit creëert een onmiddellijke beloningsfeedback, wat mensen kan motiveren om vaker te bestellen.
 
KFC deed bewust een stapje weg van het oude spaarsysteem. Uit hun eigen onderzoek bleek dat vooral vaste klanten daar het meest aan hadden, terwijl anderen zich minder gewaardeerd voelden. Met de nieuwe Arcade krijgt iedereen een eerlijke kans om direct te winnen.
 
Het doel van dit programma
Voor KFC gaat loyaliteit niet alleen over hoe vaak iemand bestelt. Het gaat erom dat fans zich gewaardeerd voelen en dat ze plezier beleven. Met de KFC Rewards Arcade laat het merk zien dat belonen ook leuk en verrassend kan zijn. Het is een manier om mensen echt bij KFC te betrekken. Zo hoeft loyaliteit geen lange adem te zijn, maar wordt het opgedeeld in kortere ervaringen die je echt wil meemaken.
 

Nienke Breeschoten

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.