Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Vier merken voegen voordelen samen

Gap Inc. heeft de lancering van een nieuw geïntegreerd beloningsprogramma aangekondigd in de VS en Puerto Rico: One Membership, Four Brands. Het nieuwe programma overkoepelt de loyaliteitsprogramma’s van vier merken.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie Loyalty Facts
Redactie Loyalty Facts
28 augustus 2021
LOYALTY PROGRAM
CASE

Vier merken voegen voordelen samen

Gap Inc. heeft de lancering van een nieuw geïntegreerd beloningsprogramma aangekondigd in de VS en Puerto Rico: One Membership, Four Brands. Het nieuwe programma overkoepelt de loyaliteitsprogramma’s van vier merken.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

One Membership. Four Brands
Gap Inc.
B2C
Verenigde Staten
2021

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Beloningen, voordelen
App, website
Retail
Actief
Gap Inc.
Gap Inc.
Gap Incorporated is een Amerikaanse detailhandelaar van kleding en accessoires die gevestigd is in Californië.
Gap Incorporated is een Amerikaanse detailhandelaar van kleding en accessoires die gevestigd is in Californië.
Gap Inc. heeft de lancering van een nieuw geïntegreerd beloningsprogramma aangekondigd in de VS en Puerto Rico: One Membership, Four Brands. Het nieuwe programma overkoepelt de loyaliteitsprogramma’s van vier merken.

Vier merken hebben hun loyaliteitsprogramma’s samengevoegd tot de lancering van een nieuw geïntegreerd beloningsprogramma in de VS en Puerto Rico: One Membership, Four Brands. Het nieuwe programma overkoepelt de loyaliteitsprogramma’s van:

 

  • Old Navy: Navyist Rewards,
  • GAP: Gap Good Rewards,
  • Banana Republic: Banana Republic Rewards,
  • Athleta: Athleta Rewards.

 

Het nieuwe programma vereenvoudigt hoe deelnemers hun beloningen binnen vier merken kunnen verdienen en inwisselen door eerdere gegevens en voordelen te combineren.

 

 

Hoe werkt het?

 

Het programma heeft een multi-level structuur en is als volgt opgebouwd:

  • Core (jaarlijkse besteding van $0-$500):
    • Cadeau bij verjaardagen
    • Mogelijkheid om gespaarde punten te doneren
    • Seizoensgebonden acties en aanbiedingen
    • Gratis levering binnen 3-5 dagen bij bestellingen boven $50
    • Quarterly Bonus: 125 bonus punten per kwartaal dat klanten iets kopen bij een van de deelnemende merken
  • Enthusiast (jaarlijkse besteding van $500-$999):
    • Quarterly Bonus: 250 bonus punten per kwartaal dat klanten iets kopen bij een van de deelnemende merken
    • Eerder toegang tot acties en promoties
  • Icon (jaarlijkse besteding van meer dan $1000):
    • Gratis levering binnen 2-3 dagen bij bestellingen boven $50
    • Double Reward Day
    • Create Your Own Sale Day: Zelf een dag kiezen waarop je 15% extra korting krijgt op je aankoop
    • Quarterly Bonus: 500 bonus punten per kwartaal dat klanten iets kopen bij een van de deelnemende merken

 

Elk merk heeft binnen het programma nog eigen voordelen. Zo krijgen klanten op het Core niveau toegang tot de Athleta community met evenementen en fitnesslessen. Op Icon niveau krijg je bij Banana Republic gratis aanpassingen op Banana Republic  merchandise.

 

Ook kunnen deelnemers sparen voor bonuspunten door jaarlijks bij 2 of meer Gap Inc. merken te winkelen. Bij 2 merken ontvangen zij 500 bonuspunten, bij 3 merken 1.000 bonuspunten en bij 4 merken 2.000 bonuspunten.

 

Do good

Het programma biedt ook een Do Good component, waarmee klanten de mogelijkheid hebben om punten te doneren aan vijf fondsen die de merkwaarden van het bedrijf ondersteunen. Elk merk dat samengevoegd is in het algemene programma, heeft een doel gekozen waar deelnemers hun punten aan kunnen doneren.

Redactie Loyalty Facts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events