fbpx
Loyalty Program

CASE: Happy Points

Orangegas lanceert de eerste loyaliteitsapp voor alternatieve brandstoffen

Loyalty ProgramCase 13 juli 2016
Happy Points
Naam Happy Points
Organisatie Orangegas
Sector B2C
Land Nederland
Sinds 2016
Type programma Spaarprogramma
Benefits Cadeau's
Dragers App, website
Thematiek Duurzaamheid
Status Actief

Orangegas

Orangegas wil een wezenlijke bijdrage leveren aan de duurzame mobiliteit in Nederland door het bouwen van tankstations met uitsluitend alternatieve brandstoffen. Ze leveren als enige in Nederland 100% Groengas. Sinds eind 2015 exploiteert OrangeGas bijna 65 Groengas-tanklocaties en is daarmee marktleider in Nederland. OrangeGas opent tankstations waar uitsluitend groene brandstoffen worden aangeboden: Groengas, elektrische snelladers op basis van groene stroom, CO2 voor milieuvriendelijk koelen en in de toekomst ook waterstof en LBG. Door synergie van deze brandstoffen kunnen ze de ‘groene’ veelrijder tegemoet komen met de laagste prijzen.

Orangegas heeft een nieuwe loyaliteitsapp gelanceerd, namelijk de OrangeGas-app. Hiermee kan men eenvoudig Happy Points sparen. Bij elke tankbeurt worden er via de app automatisch punten bijgeschreven. Via de app kunnen gebruikers zien hoeveel Happy Points er zijn gespaard. De punten kunnen via de app ingewisseld worden voor cadeaus.

De App
De OrangeGas- app heeft verschillende functies:

  • Men kan er sparen voor happy Points. Deze worden na het tanken automatisch in de app bijgeschreven.
  • De app bevat een navigeer-functie waarmee de gebruiker gemakkelijk naar het dichtstbijzijnde OrangeGas-tankstation toe rijdt.
  • De gebruiker kan een tankstation aanvinken als favoriet waarna deze vervolgens altijd op de hoogte wordt gehouden van de laatste nieuwtjes van dat specifieke tankstation.
  • Via de app wordt er af een toe een bericht gestuurd om gebruikers up-to-date te houden. Dit kan gaan over nieuwe ontwikkelingen in de regio van de gebruiker, onderhoud bij één van hun tanklocaties of leuke acties voor gebruikers van de app.

Hoe werkt het?
Men kan de OrangeGas-app gemakkelijk downloaden via de App Store of Play Store. Na het downloaden van de app dienen gebruikers zich te registreren. Dit kan door men doen door hun naam, wachtwoord, e-mailadres, kenteken en postcode in te vullen. Na de registratie kan er gebruik gemaakt worden van alle functies van de app en kan men Happy Points gaan sparen. Bovendien ontvangt men nadat ze zich geregistreerd hebben direct al de eerste Happy Points. Om punten te ontvangen bij elke tankbeurt is het van belang dat de bluetooth eerst wordt aangezet voor de verbinding en dat de gebruiker zich incheckt in de app. Er wordt dan een bericht verstuurd met het aantal Happy Points die men ontvangt. Maximaal drie keer per dag kunnen er Happy Points bijgeschreven worden. Indien de gebruiker vaker dan drie keer per dag tankt, krijgt men een alert te zien die aangeeft dat het maximum aantal toe te kennen Happy Points voor die dag overschreden is.

Binnen de app is er een shop aanwezig waar een overzicht staat van alle cadeaus die er met Happy Points aangeschaft kunnen worden. Bij elk cadeau staan het aantal punten bij die er nodig is voor het aanschaffen van het cadeau. Zo kan de gebruiker met de Happy Points bijvoorbeeld sparen voor een OrangeGas sporttas, Fatboy of barbecue. Maar ook voor onder andere Nationale Bioscoopbonnen, een Ici Paris giftcard of een Weekendje weg Terschelling.

Hoe blijf je op de hoogte?
Wanneer men de app heeft geïnstalleerd worden er berichten gestuurd om gebruikers up-to-date te houden. Bovendien is alle informatie over de app en de Happy Points te vinden op hun website.

Case Facts

  • Er kunnen meerdere chauffeurs worden aangemeld op één kenteken.
  • De Happy Points worden per kenteken verzameld. Gebruikers kunnen dus niet de punten van twee auto’s op één account zetten.
  • Bedrijven kunnen de Happy Points verdelen onder hun chauffeurs door de kentekens door te geven bij Orangegas. Deze sturen dan een overzicht met de verzamelde punten.
  • Deelname aan de Orangegas-App staat open voor alle in Nederland woonachtige personen van 18 jaar en ouder, die beschikken over een Facebook profiel.
Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Ferie van der Rest
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
  1. Devid 2 jaar geleden

    Waarom moet ik Facebook hebben? Facebook is best wel negatief in beeld gekomen de laatste tijd. Ze handelen in mijn gegevens en daar ben ik niet happy over. Waar ik wel happy over ben is over groene gas vandaar dat ik nu in bezit ben van zo’n auto. Maar ik wil wel happy points kunnen sparen.

Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: