Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Happy Rewards bij McDonald's

McDonald’s heeft een loyaliteitsprogramma gelanceerd in de Verenigde Staten, het ‘McDonald’s Rewards Program’.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
19 juli 2021
LOYALTY PROGRAM
CASE

Happy Rewards bij McDonald's

McDonald's heeft een loyaliteitsprogramma gelanceerd in de Verenigde Staten, het 'McDonald's Rewards Program'.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

McDonald’s Rewards Program
McDonald’s
B2C
Verenigde Staten
2021

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Fastfood
App
Fastfood
Actief
McDonald’s
McDonald’s
MCDONALD’S McDonald’s is een wereldwijd bekende fastfoodketen met zijn origine in de Verenigde Staten.
MCDONALD’S McDonald’s is een wereldwijd bekende fastfoodketen met zijn origine in de Verenigde Staten.
McDonald’s heeft een loyaliteitsprogramma gelanceerd in de Verenigde Staten, het ‘McDonald’s Rewards Program’.

Hoe werkt het?

8 Juli jl. heeft McDonald’s een spaarprogramma gelanceerd voor klanten in de Verenigde Staten. Bij voldoende gespaarde punten kunnen klanten terugkomen om een gratis bestelling te plaatsen.

 

Punten sparen

Met het programma kunnen klanten punten sparen voor eten, drinken en verrassingen van McDonald’s. Om mee te doen moeten klanten de app downloaden. Met de app kan men, na registratie, codes op bonnetjes scannen. Daarmee worden punten toegevoegd aan het account van de spaarder. Hiermee is dit een compleet digitaal spaarprogramma. Het sparen van punten kan alleen bij restaurants en Drive-Thru’s van de keten.

Elke dollar die de klant uitgeeft is 10 McDonald’s punten waard. De punten blijven precies 1 jaar geldig en er is een maximum aantal punten dat je kan sparen van 9.999 punten. Hiermee stimuleert McDonald’s haar klanten om de punten ook daadwerkelijk in te zetten.

 

Punten inwisselen

Wanneer een klant zijn/haar punten in wil zetten, selecteert deze klant het product dat hij/zij wil bestellen in de app. Dan verschijnt er een QR-code die gescand kan worden aan de kassa, in kiosken en in Drive-Thru’s van de keten. Na het scannen van de code krijgt de klant het geselecteerde product gratis en wordt het betreffende aantal punten automatisch afgeschreven. Items die geselecteerd kunnen worden zijn uiteenlopend van sandwiches en ijs tot complete maaltijden.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events