Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Hier kan het: sparen voor een groenere toekomst!

LOYALTY PROGRAM

CASE

Alco Woudenberg
Alco Woudenberg
26 februari 2024
LOYALTY PROGRAM
CASE

Hier kan het: sparen voor een groenere toekomst!

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Xtra
Colruyt
B2C
België, Frankrijk & Luxemburg
2022

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Duurzame projecten
App
Duurzaamheid
Actief
Colruyt
Colruyt
Colruyt Group NV is een Belgische retailgroep die in 1928 werd opgericht door Franz Colruyt en intussen actief is in België, Luxemburg en Frankrijk. Wat ooit begon als een familiebedrijf, is uitgegroeid tot een multinationale groep, met de focus op retail en bijhorende activiteiten.
Colruyt Group NV is een Belgische retailgroep die in 1928 werd opgericht door Franz Colruyt en intussen actief is in België, Luxemburg en Frankrijk. Wat ooit begon als een familiebedrijf, is uitgegroeid tot een multinationale groep, met de focus op retail en bijhorende activiteiten.

Retailgroep Colruyt heeft onlangs een innovatief spaarprogramma gelanceerd om klanten aan te moedigen bewuster te consumeren en bij te dragen aan een duurzamere toekomst. Het programma, genaamd “Xtra” richt zich op klanten die producten met een Eco-score A of B kopen bij de voedingsformules van Colruyt Group, waaronder Colruyt Laagste Prijzen, Bio-Planet, OKay, Spar Colruyt Group en Collect&Go.

 

Hoe werkt het?

 

Klanten verdienen twee punten bij de aankoop van een product met Eco-score A en één punt bij Eco-score B. Deze punten worden automatisch toegevoegd aan het Xtra-profiel van de klant bij het afrekenen. Wanneer 100 punten zijn verzameld, kunnen klanten kiezen uit verschillende milieugerelateerde projecten. Deze variëren van het planten van bomen tot het aanleggen van bloemenweides of natuurgebieden. Maar ook kan er gespaard worden voor een duurzaamheidsworkshop bij de Colruyt Group Academy.

 

Doelstelling

 

Het doel is ambitieus: in het eerste jaar wil Colruyt Group 35.000 bomen planten, 50.000 m² bloemenweides zaaien en 25.000 m² natuurgebied aanleggen. Dit initiatief sluit aan bij de bredere inspanningen van Colruyt Group om duurzame milieu-initiatieven te stimuleren en bewuste keuzes van klanten te belonen.

 

Jef Colruyt, CEO van Colruyt Group, benadrukt het belang van blijvende investeringen in milieuprojecten, zelfs te midden van andere uitdagingen voor de retailsector. Het spaarprogramma vormt een unieke kans voor klanten om actief deel te nemen aan concrete milieuprojecten en samen met Colruyt Group een positieve impact te creëren.

 

Groen en lokaal

 

Het spaarprogramma omvat samenwerkingen met lokale partners zoals Bûûmplanters, Nassonia, BeeOdiversity en GoodPlanet, waardoor klanten direct de impact van hun gespaarde punten kunnen zien. De geselecteerde projecten hebben gemeen dat ze lokaal, meetbaar, tastbaar en zichtbaar zijn, waardoor klanten een directe bijdrage leveren aan de biodiversiteit en het milieu.

 

Colruyt Group wil met dit spaarprogramma niet alleen de bewustwording vergroten, maar ook concrete gedragsveranderingen stimuleren. Het initiatief bouwt voort op het eerder gelanceerde Eco-scoremechanisme, dat klanten informeert over de milieu-impact van hun aankopen. Het spaarprogramma is nét het extra duwtje in de rug om duurzame keuzes te maken en actief bij te dragen aan een groenere toekomst.

Alco Woudenberg

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.