Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

High class loyalty

LOYALTY PROGRAM

CASE

Mila Vonk
Mila Vonk
26 maart 2024
LOYALTY PROGRAM
CASE

High class loyalty

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

My Exclusive Loyalty Program
Dior
B2C
Wereldwijd
2021

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Voordeel/privilege programma
Exclusieve voordelen en privileges
App
Mode
Actief
Dior
Dior
Dior is in 1947 opgericht door Christian Dior. Zijn visie was om kleding te ontwerpen voor een totale vrouwelijkheid die niks te kort komt. Na de opening van het eerste modehuis in Parijs werd Dior al snel een wereldwijde sensatie op het gebied van mode en schoonheid. Dior heeft een uitgebreid assortiment aan producten om de visie van Christian Dior na te leven. Hieronder vallen kleding, accessoires, parfum, make-up en deskundige huidverzorging. Tegenwoordig richt Dior zich niet meer uitsluitend op vrouwen, want het merk heeft ook mannenkleding en verzorgingsproducten op de markt gebracht. Dior breidt haar imperium nog steeds uit door nieuwe winkels te openen over de hele wereld en samenwerkingen aan te gaan met beroemdheden, zoals Rihanna en Jennifer Lawrence.
Dior is in 1947 opgericht door Christian Dior. Zijn visie was om kleding te ontwerpen voor een totale vrouwelijkheid die niks te kort komt. Na de opening van het eerste modehuis in Parijs werd Dior al snel een wereldwijde sensatie op het gebied van mode en schoonheid. Dior heeft een uitgebreid assortiment aan producten om de visie van Christian Dior na te leven. Hieronder vallen kleding, accessoires, parfum, make-up en deskundige huidverzorging. Tegenwoordig richt Dior zich niet meer uitsluitend op vrouwen, want het merk heeft ook mannenkleding en verzorgingsproducten op de markt gebracht. Dior breidt haar imperium nog steeds uit door nieuwe winkels te openen over de hele wereld en samenwerkingen aan te gaan met beroemdheden, zoals Rihanna en Jennifer Lawrence.

Dior heeft het ‘My Exclusive Loyalty Program’ opgericht om klanten die schoonheidsproducten (parfum, huidverzorging en/of make-up) kopen te verwennen. Klanten kunnen zich gratis aanmelden en ontvangen daarna voordelen gebaseerd op hun aankopen en deelname aan de verschillende quizzes, tutorials, en opdrachten op het platform.

 

Meer kopen = meer verdienen

 

In het loyaliteitsprogramma zijn verschillende statussen te onderscheiden. Hierbij geldt: hoe hoger de status, hoe meer exclusieve voordelen de deelnemer ontvangt. De toekomstige status van een lid is afhankelijk van het aantal aankopen dat de deelnemer doet gedurende een periode van 12 maanden. Hierbij geldt dat meerdere aankopen op één dag gezien worden als één aankoop.

 

In totaal zijn er mogelijke statussen die een deelnemer kan verdienen. Alle nieuwe leden beginnen als Pearl status. Deelnemers kunnen toegang krijgen tot de Silver status als zij de volgende twaalf maanden twee uitgaven doen van meer dan 150 dollar. Vervolgens kan de Gold status bereikt worden door drie uitgaven te doen die samen meer dan 500 dollar zijn óf één uitgave te doen van 900 dollar. Tot slot, de Platinum status is voor deelnemers die vier aankopen doen van 900 dollar in één jaar.

 

 

Naast het verdienen van een status met hun aankopen kunnen deelnemers ook meedoen met verschillende challenges op het platform van Dior. Via deze challenges kunnen zij ‘lucky charms’ bemachtigen die zij vervolgens kunnen inzetten om exclusieve prijzen te winnen.

 

 

Hoe werkt het?

 

Deelname aan het My Exclusive Loyalty Program van Dior is eenvoudig. Klanten van het modemerk hoeven hiervoor alleen de volgende stappen te doorlopen:

  1. Koop een luchtje, huidverzorging of make-up op Dior.com of in de winkel
  2. Maak een gratis account aan op dior.com/mydiorbeauty
  3. Krijg exclusieve voordelen en aanbiedingen gebaseerd op je aankopen en status
  4. Bereik een nieuwe status door meer aankopen te doen en krijg toegang tot nog meer voordelen

 

 

Mila Vonk

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.