fbpx
Loyalty Program

CASE: H&M breidt spaarprogramma uit

Met meer focus op duurzaamheid

Loyalty ProgramCase 6 mei 2021
H&M breidt spaarprogramma uit
Naam H&M Conscious points
Organisatie Hennes & Maurits
Sector B2C
Land Nederland
Sinds 2021
Type programma Spaarprogramma
Benefits Korting, beloningen
Dragers App, website
Thematiek Retail
Status Actief

Hennes en Maurits

Hennes & Mauritz is een Zweedse modeketen met kleding voor zowel volwassenen als kinderen.

Het spaarprogramma van kledingmerk H&M bestaat al een tijdje. Klanten die zich aanmelden als member ontvangen onder andere bonusvouchers, gratis verzending en extra korting tijdens de sale. In 2019 werd het programma uitgebreid met een extra laag: wanneer klanten minimaal 400 euro per jaar uitgeven bij H&M, kunnen zij Plus Member worden. Als Plus Member krijgen klanten bovenop de standaard voordelen nog meer extra’s, waaronder unieke toegang tot speciale collecties en Plus-verrassingsaanbiedingen.

En in 2021 breidt H&M het spaarprogramma nog verder uit. Het kledingmerk integreert een nieuw type punten in het spaarprogramma: conscious punten.

 

Hoe werkt het?

H&M Members sparen conscious punten door duurzame keuzes te maken. Dit kan op verschillende manieren:

  • Members ontvangen 1 conscious punt voor elke euro die zij uitgeven aan de H&M Conscious collectie.
  • Members die oude kleding inleveren bij H&M ontvangen een bonusvoucher. Dit initiatief wordt verder uitgebreid: bij inlevering van oude kleding sparen zij nu ook 20 conscious punten.
  • Wanneer members de winkel bezoeken en een eigen tas meenemen voor hun aankopen, wordt dit ook beloond met 3 conscious punten.
  • Wanneer members kiezen voor een klimaatvriendelijke levering van een bestelling die zij online plaatsen, ontvangen zij 3 conscious punten.
Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: