Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

H&M Member

Het vernieuwde loyaliteitsprogramma

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
18 april 2019
LOYALTY PROGRAM
CASE

H&M Member

Het vernieuwde loyaliteitsprogramma

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

H&M Club
H&M
B2C
Nederland
2015

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Privileges, sparen
Website, app
Fashion
Actief
H&M
H&M
H&M H&M is een Zweedse modeketen met meer dan 4800 filialen in 64 verschillende landen en circa 177.000 medewerkers. De modeketen is in 1947 opgericht door Erling Persson en kreegt de naam Hennes (“van haar” in het Zweeds). Hennes was direct een succes en in 1968 breide Erling Persson het bedrijf uit door Mauritz Widforss te kopen. Vanaf dat moment werd de bedrijfsnaam Hennis & Maurtitz (H&M). De nettowinst bedroeg in 2018 ruim 299 miljoen euro.
H&M H&M is een Zweedse modeketen met meer dan 4800 filialen in 64 verschillende landen en circa 177.000 medewerkers. De modeketen is in 1947 opgericht door Erling Persson en kreegt de naam Hennes (“van haar” in het Zweeds). Hennes was direct een succes en in 1968 breide Erling Persson het bedrijf uit door Mauritz Widforss te kopen. Vanaf dat moment werd de bedrijfsnaam Hennis & Maurtitz (H&M). De nettowinst bedroeg in 2018 ruim 299 miljoen euro.
Het vernieuwde loyaliteitsprogramma

 

H&M Membership

H&M Member bestaat al sinds 2015, maar heeft sinds kort een upgrade gekregen. In plaats van alleen punten sparen, ontvang je als member nu ook bonus vouchers, gepersonaliseerde aanbiedingen, kortingen en meer.

Met je membership van H&M ontvang je een digitale klantenkaart waarmee je kunt sparen voor verschillende dingen. Er kan niet alleen voor korting worden gespaard, maar ook voor toegang tot events van H&M. Om lid te worden moet je je eenmalig aanmelden op de website of is de H&M-app nodig op je smartphone. De app is hierna meteen jouw ‘klantenkaart’. Met de app is het mogelijk om punten te sparen, maar er is ook te zien hoeveel punten er al zijn gespaard.

 

 

Spaar op meerdere manieren

Er zijn meerdere manieren om punten te sparen. Je spaart bijvoorbeeld punten door aankopen te doen, je aankopen te beoordelen en je membership profiel bij te werken. Bij elke euro die je besteed in de webwinkel of in de fysieke winkel, ontvang je een punt. Bij online aankopen worden de punten toegevoegd als de producten worden verzonden. Bij fysieke aankopen worden de punten binnen 24 uur toegevoegd. Het overzicht van het aantal punten is te vinden op de H&M-app en op de website.

In de upgrade heeft H&M ook bonusvouchers toegevoegd. Voor elke 150 punten die je hebt gespaard ontvang je een bonusvoucher van €4,00 die je in de webshop of in de winkel kunt uitgeven.

 

Membershipniveaus

Sinds de update van H&M zijn er verschillende niveaus toegevoegd. Hoe meer punten je spaart, hoe meer voordelen je krijgt.  Je bereikt het Plus level wanneer je 400 punten hebt gespaard. En je houdt je plus status tot aan het einde van je membershipjaar. Als plusmember worden onder andere je aankopen gratis thuisbezorgd en mag je gratis je aankopen retourneren.

 

 

Je beloning

De gespaarde punten kun je inleveren voor korting op de producten van de H&M. De punten die worden gespaard kunnen worden ingeleverd voor kortingen op de producten bij H&M. Voor bijvoorbeeld 50 punten kun je een voucher krijgen voor €5 korting op een product naar keuze. Er kan ook gespaard worden voor exclusieve evenementen en daarnaast kun je meedoen aan diverse winacties zoals een woonaccessoirespakket t.w.v. €300,- of complete outfit voor € 200,-

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events