fbpx
Loyalty Program

CASE: Kickbit programma

Lees hier alles over het Kickbit programma van Aquto waarbij abonnees en prepaid gebruikers sparen voor mobiele data.

Loyalty ProgramCase 31 juli 2014
Kickbit programma
Naam Kickbit
Organisatie Aquto
Sector Telecom
Land 10 landen wereldwijd
Sinds Augustus 2013
Type programma Spaarprogramma
Benefits MB's sparen
Dragers Smartphone
Thematiek Sparen voor extra mobiel internet
Status Actief

Aquto

Aquto is het eerste bedrijf wat consumenten meer mobiel internet biedt in ruil voor interactie met mobiele content. Het bedrijf is opgericht in 2012 in Boston helpt bedrijven de effectiviteit van hun mobiele campagnes te verbeteren – van advertenties tot applicatie betrokkenheid – waarbij er daarnaast aan mobiele abonnees een waardevolle nieuwe dienst wordt geboden.

Sparen & verzilveren
Het Kickbit programma is een gratis applicatie voor smartphones die gebruikers kunnen downloaden. Na het aanmaken van een gratis persoonlijk account kunnen gebruikers vervolgens sparen voor extra mobiele datacapaciteit door:

  • Het kijken van promotiefilmpjes van adverteerders
  • Het invullen van enquêtes van adverteerders
  • Het proberen van samples van adverteerders
  • Het afnemen van producten en diensten van adverteerders

De verdiende data wordt gekoppeld aan het persoonlijke spaaraccount. Wanneer de maandelijkse datalimiet in zicht komt, kan een deel van de opgespaarde data verzilverd worden. Hierdoor bespaart de deelnemer direct op zijn/haar telefoonrekening.

Kickbit programma case facts

  • Kickbit wordt aangeboden als een additionele service van providers.
  • Er is al meer dan 1000GB aan data uitgekeerd aan deelnemende gebruikers.
  • Uit onderzoek van Aquto is gebleken dat 49% van de consumenten geïnteresseerd is in het bekijken van reclames in ruil voor mobiel internet.
  • Kickbit streeft er naar steeds meer landen en providers toe te voegen.
  • Kickbit had in januari 2014 50.000 gebruikers

Quote

Susie Kim Riley, CEO Aquto:

“Mobile advertisers have a tough time keeping users engaged. Mobiles have a small footprint and it’s hard to get users to pay attention. Giving users mobile data as a reward actually works very well.”

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Delen
Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: