Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Kickbit programma

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over het Kickbit programma van Aquto, waarbij abonnees en prepaid gebruikers sparen voor mobiele data.
Redactie LoyaltyFacts
31 juli 2014
LOYALTY PROGRAM
CASE

Kickbit programma

Lees hier alles over het Kickbit programma van Aquto, waarbij abonnees en prepaid gebruikers sparen voor mobiele data.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Kickbit
Aquto
Telecom
10 landen wereldwijd
Augustus 2013

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
MB’s sparen
Smartphone
Sparen voor extra mobiel internet
Actief
Het Aquto logo.
Het Aquto logo.
Aquto
Aquto
Aquto is het eerste bedrijf wat consumenten meer mobiel internet biedt in ruil voor interactie met mobiele content. Het bedrijf is opgericht in 2012 in Boston helpt bedrijven de effectiviteit van hun mobiele campagnes te verbeteren – van advertenties tot applicatie betrokkenheid.
Aquto is het eerste bedrijf wat consumenten meer mobiel internet biedt in ruil voor interactie met mobiele content. Het bedrijf is opgericht in 2012 in Boston helpt bedrijven de effectiviteit van hun mobiele campagnes te verbeteren – van advertenties tot applicatie betrokkenheid.

Sparen & verzilveren
Het Kickbit programma is een gratis applicatie voor smartphones die gebruikers kunnen downloaden. Na het aanmaken van een gratis persoonlijk account kunnen gebruikers vervolgens sparen voor extra mobiele datacapaciteit door:

  • Het kijken van promotiefilmpjes van adverteerders
  • Het invullen van enquêtes van adverteerders
  • Het proberen van samples van adverteerders
  • Het afnemen van producten en diensten van adverteerders

 

De verdiende data wordt gekoppeld aan het persoonlijke spaaraccount. Wanneer de maandelijkse datalimiet in zicht komt, kan een deel van de opgespaarde data verzilverd worden. Hierdoor bespaart de deelnemer direct op zijn/haar telefoonrekening.

Kickbit programma case facts

  • Kickbit wordt aangeboden als een additionele service van providers.
  • Er is al meer dan 1000GB aan data uitgekeerd aan deelnemende gebruikers.
  • Uit onderzoek van Aquto is gebleken dat 49% van de consumenten geïnteresseerd is in het bekijken van reclames in ruil voor mobiel internet.
  • Kickbit streeft er naar steeds meer landen en providers toe te voegen.
  • Kickbit had in januari 2014 50.000 gebruikers

 

Quote

Susie Kim Riley, CEO Aquto:

“Mobile advertisers have a tough time keeping users engaged. Mobiles have a small footprint and it’s hard to get users to pay attention. Giving users mobile data as a reward actually works very well.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events