Klantenbinding KLM. Voor elke vlucht aan boord van KLM, AIR FRANCE of één van hun airline partners ontvangen reizigers Miles van Flying Blue, die te besteden zijn aan andere vluchten, hotelovernachtingen, autohuur en meer. Deelname aan Flying Blue is gratis en aanmelden kan eenvoudig vis flyingblue.com.
Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Sparen
Er zijn twee soorten Miles: Award Miles en Level Miles. Award Miles kunnen worden ingewisseld voor allerlei cadeaus: van tickets tot hotel- en autoverhuurarrangementen. Level Miles brengen reizigers naar een hoger Flying Blue-deelnemersniveau: van Ivory naar Silver, Gold of Platinum. Het niveau wordt bepaald aan de hand van het aantal Level Miles dat je hebt verdiend of het aantal vluchten dat je hebt gemaakt:
Een deelnemer spaart Award Miles door met KLM, AIR FRANCE of een van de andere airline partners te vliegen. Met vluchten van KLM, AIR FRANCE en de SkyTeam-partners woden de Level Miles gespaard. Het totaal aantal Miles dat wordt bijgeschreven op het account hangt af van de afstand van de vlucht en de class waarin je vliegt. Daarnaast zijn er Miles te verdienen zonder te vliegen. Dit kan bij verschillende partners van het programma zoals Hilton, Hertz en American Express.
Verzilveren
De Award Miles kunnen verzilverd worden voor diverse dingen. Je kunt met Award Miles een clucht boeken bij KLM, Air France of één van de airline partners. Daarnaast kunnen Award Miles besteed worden aan allerlei andere vluchtgerelateerde services, zoals extra bagae, een upgrade of ecxtra beenruimte. Ook kun je je Award Miles besteden aan hotelovernachtingen, autohuur en andere producten en diensten en ten slotte kun je je Miles doneren aan een goed doel. Award Miles zijn oneindig geldig. Voorwaarde is wel dat je elke 20 maanden vliegt met de betrokken maatschappijen, anders vervallen de Miles.
Voordelen
Elk niveau heeft zijn eigen benefits en privileges: hoe vaker je reist, hoe hoger het voordeelniveau. Voordelen zijn onder anderen:
“Samen met meer dan 30 airline partners biedt Flying Blue klanten de mogelijkheid miles te verdienen en daarmee van voordelen te genieten op de 18.000 dagelijkse vluchten naar 900 bestemmingen. Daarnaast hebben ongeveer 100 non-airline partners zich bij het programma aangesloten, waardoor de mogelijkheden om miles te verdienen en te gebruiken zijn verruimd.”
Joris Wels, Senior Vice President Passenger Business Martinair, op resiburoactueel.nl:
“Martinair had zelf nog geen loyaliteitsprogramma, maar nu wij 100% dochter van Air France/KLM zijn, willen én kunnen wij als partner binnen de groep onze passagiers de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van het Flying Blue-programma. Het is dus ook een volgende invulling van de samenwerking tussen Air France/KLM en Martinair. Daarnaast willen we met de participatie in Flying Blue het gevoel dat passagiers bij Martinair hebben positief beïnvloeden.”
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.