fbpx
Loyalty Program

CASE: Klantloyaliteit programma Mitsubishi

Lees hier meer over het mijnmitsubishi.nl programma waarbij klanten gebruik kunnen maken van kortingen en acties.

Loyalty ProgramCase 30 juni 2009
Klantloyaliteit programma Mitsubishi
Naam Mijnmitsubishi.nl
Organisatie Mitsubishi Motor Sales Nederland
Sector Automotive
Land Nederland
Sinds 2008
Type programma Affiniteitsprogramma
Benefits Voordelen & Informatie
Dragers Geen
Thematiek Klantkennis opbouwen
Status Niet actief

Mitsubishi

Mitsubishi Motor Sales Nederland B.V. is de officiële distributeur in Nederland van de personenauto’s van Mitsubishi Motors Corporation. Mitsubishi Motors ontwikkelt auto’s in Japan met een aantrekkelijk, no-nonsense design en geavanceerde techniek. Voor mensen overal ter wereld, die op zoek zijn naar een unieke, compromisloze rijervaring.

Klantloyaliteit programma Mitsubishi. Voor Mitsubishirijders heeft Mitsubishi een klantloyaliteit programma opgezet, met als doel om klantkennis van Mitsubishi rijders op te bouwen en daarmee de Mitsubishi rijder een loyale klant te maken. Tot 2007 konden autodealers deze gegevens via de RDW verkrijgen, maar door een wijziging in de privacywetgeving had Mitsubishi deze mogelijkheid vrij plotseling niet meer.

Door kennis over de klanten op te bouwen is het mogelijk verdere revenues uit de klant te halen. Bijv. door de klant te attenderen wanneer de auto een APK nodig heeft. Wanneer de garantie afloopt kan Mitsubishi de mogelijkheid bieden om de garantie te verlengen. Als iemand van skiën houdt, kan Mitsubishi hem een wintercheck en winterbanden aanbieden.

Klantloyaliteit programma Mitsubishi deelname

Toegang tot de speciale website krijg je na registratie van het kenteken en de meldcode van de auto. Daarna kunnen contactgegevens, beroep en interesses worden geregistreerd. Op basis van de autogegevens is er voor de consument altijd informatie over zijn auto beschikbaar: wanneer APK, wanneer loopt garantie af, downloadbare instructieboekjes enz. Op basis van interesses kan de klant kaartjes winnen voor evenementen, kortingen krijgen bij partners en speciale aanbiedingen krijgen bij Mitsubishi zelf.

Voordelen

De deelnemer van het programma profiteert van de volgende voordelen:

  • Cruciale informatie over de eigen Mitsubishi altijd snel voorhanden
  • Altijd op de hoogte van eventuele service recalls
  • Kortingen en acties speciaal voor MijnMitsubishi leden
  • Gratis kaartjes winnen voor leuke evenementen
  • Gratis alerts voor APK- of onderhoudsbeurt
  • Direct online een serviceafspraak maken met de dealer
  • Instructieboekjes, brochures en andere downloads
  • Online autotechnisch woordenboek
  • Online archief van Mitsubishi nieuwsbrieven

Case Facts

  • In begin 2009 kende het programma een deelnemersaantal van 20.000.

Quote

General Manager Marketing & PR van Mitsubishi Nederland Willem Jan Oosterveld in Adforesult, maart 2009:

“We zijn jarenlang verwend geweest door de RDW waardoor er veel te weinig oog is geweest voor de eigen opbouw van klantgegevens. Klantencontact is voor een merk als Mitsubishi heel belangrijk. Na verkoop willen we de auto’s graag in onderhoud houden bij een dealer.”

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: