fbpx
Loyalty Program

CASE: Klarna start met Klarna Vibe

Het spaarprogramma van Klarna

Loyalty ProgramCase 15 juni 2020
Klarna start met Klarna Vibe
Naam Klarna Vibe
Organisatie Klarna
Sector Financieel
Land Amerika
Sinds 2020
Type programma Spaarprogramma
Benefits Voordelen, korting
Dragers App
Thematiek Retail
Status Actief

Klarna

Klarna is in 2005 in Stockholm opgericht met het doel om betalingen te vereenvoudigen. Het bedrijf biedt een betaalmethode met diverse mogelijkheden voor uitgestelde betaling.

Klarna rolt deze zomer haar spaarprogramma ‘Klarna Vibe’ uit. Klarna is hiermee het eerste bedrijf dat zich specialiseert in het zogenaamde ‘buy now, pay later’-principe dat beschikt over een loyaliteitsprogramma. Klarna ziet het spaarprogramma als de volgende stap in de innovatie van het huidige betaalsysteem. Het spaarprogramma zal dit jaar in Amerika van start gaan en zal volgend jaar toetreden tot de Europese markt.

Hoe werkt het?

Consumenten die gebruikmaken van Klarna Vibe, sparen per dollar die zij besteden één vibe. Deze dollar kan besteed worden bij meer dan 200.000 deelnemende retail-winkels wereldwijd. Gespaarde punten kunnen ingewisseld worden voor cadeaubonnen en kortingen bij winkels waar gebruikers vaak aankopen doen, waaronder Starbucks of Sephora.

Wat maakt het programma uniek?

Consumenten krijgen de mogelijkheid om op meerdere lagen korting te krijgen. Wanneer consumenten deelnemen aan het loyaliteitsprogramma van een winkel en zij bij deze winkel ook punten sparen via Klarna Vibe, kunnen zij op verschillende manieren gestapeld voordeel verkrijgen.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: