Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

KLM Bluebiz

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
KLM Bluebiz
Redactie LoyaltyFacts
25 februari 2010
LOYALTY PROGRAM
CASE

KLM Bluebiz

KLM Bluebiz

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Bluebiz
KLM
Vervoer
Internationaal
Onbekend

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Sparen
Privileges & korting
BlueBiz-nummer & online platform
Sparen voor vliegtickets
Actief
Het KLM logo.
Het KLM logo.
KLM
KLM
KLM werd op 7 oktober 1919 opgericht voor Nederland en haar toenmalige ‘koloniën’. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. Sinds de fusie in 2004 maakt KLM deel uit van de AIR FRANCE KLM groep.
KLM werd op 7 oktober 1919 opgericht voor Nederland en haar toenmalige ‘koloniën’. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. Sinds de fusie in 2004 maakt KLM deel uit van de AIR FRANCE KLM groep.

Deelname

Deelname aan KLM Bluebiz is gratis en kan alleen als bedrijf, niet als consument. Aanmelden kan via de BlueBiz website. Het programma heeft 36.000 deelnemers.

 

Sparen

Voor elke vlucht van KLM of haar partners die geboekt wordt vanuit Nederland, Düsseldorf, Bremen of Brussel, ontvangt de boeker Blue Credits. Eenmaal ingeschreven kan voor elke reis gespaard worden. De deelnemer (of zijn/haar collega’s) hoeft enkel het BlueBiz-nummer door te geven bij de boeking. De klasse waarin de reiziger reist en de bestemming bepalen samen het aantal Blue Credits dat wordt toegekend. Regelmatig worden extra aanbiedingen gedaan, in sommige gevallen wordt daarin ook extra korting geboden voor deelnemers aan het andere loyalty programma van KLM, Flying Blue.

 

Verzilveren

De Blue Credits zijn in te wisselen voor tickets naar bestemmingen op de wereldwijde markt. Elke gespaarde Blue Credit is € 1,- waard. Het ticket dat aangeschaft wordt met gespaarde Blue Credits moet volledig met Blue Credits betaald worden. Een contante bijbetaling is niet mogelijk.

 

Communicatie

Deelnemers aan KLM Bluebiz kunnen via het platform BlueBook ervaringen delen met andere boekers van over de hele wereld. Via hun eigen online account kunnen deelnemers hun saldo inzien en het bedrijfsprofiel bijwerken. Ook kunnen ze hier hun tickets boeken.

 

KLM Bluebiz Case facts

In 2009 won KLM BlueBiz bovendien een Gouden Emma. Deze Emma werd toegekend door de aanwending van e-mailcampagnes binnen het spaarprogramma. Het hoofddoel was hierbij om de bestaande contacten te verbeteren, de database te optimaliseren en inactieve deelnemers weer actief te maken. Belangrijk hierbij was de relatie te versterken met gebruikers van het programma. Er werd op levensfasen van de klant/persoon ingespeeld. Zo ontvangen zeer actieve deelnemers bij hun verjaardag bijvoorbeeld een persoonlijke mail met een cadeautje.

 

 

Case Quotes

 

 

Hans Meijer, directeur Close Contact, over e-mail:

“De goedkoopste en de meest directe manier om onze doelgroep te benaderen.”

Michael Straathof, strateeg:

“We willen zo dicht mogelijk op de huid van onze klant zitten vandaar dat we proberen de boodschap steeds relevanter te maken.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events