Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Deelname aan KLM Bluebiz is gratis en kan alleen als bedrijf, niet als consument. Aanmelden kan via de BlueBiz website. Het programma heeft 36.000 deelnemers.
Voor elke vlucht van KLM of haar partners die geboekt wordt vanuit Nederland, Düsseldorf, Bremen of Brussel, ontvangt de boeker Blue Credits. Eenmaal ingeschreven kan voor elke reis gespaard worden. De deelnemer (of zijn/haar collega’s) hoeft enkel het BlueBiz-nummer door te geven bij de boeking. De klasse waarin de reiziger reist en de bestemming bepalen samen het aantal Blue Credits dat wordt toegekend. Regelmatig worden extra aanbiedingen gedaan, in sommige gevallen wordt daarin ook extra korting geboden voor deelnemers aan het andere loyalty programma van KLM, Flying Blue.
De Blue Credits zijn in te wisselen voor tickets naar bestemmingen op de wereldwijde markt. Elke gespaarde Blue Credit is € 1,- waard. Het ticket dat aangeschaft wordt met gespaarde Blue Credits moet volledig met Blue Credits betaald worden. Een contante bijbetaling is niet mogelijk.
Deelnemers aan KLM Bluebiz kunnen via het platform BlueBook ervaringen delen met andere boekers van over de hele wereld. Via hun eigen online account kunnen deelnemers hun saldo inzien en het bedrijfsprofiel bijwerken. Ook kunnen ze hier hun tickets boeken.
In 2009 won KLM BlueBiz bovendien een Gouden Emma. Deze Emma werd toegekend door de aanwending van e-mailcampagnes binnen het spaarprogramma. Het hoofddoel was hierbij om de bestaande contacten te verbeteren, de database te optimaliseren en inactieve deelnemers weer actief te maken. Belangrijk hierbij was de relatie te versterken met gebruikers van het programma. Er werd op levensfasen van de klant/persoon ingespeeld. Zo ontvangen zeer actieve deelnemers bij hun verjaardag bijvoorbeeld een persoonlijke mail met een cadeautje.
Case Quotes
Hans Meijer, directeur Close Contact, over e-mail:
“De goedkoopste en de meest directe manier om onze doelgroep te benaderen.”
Michael Straathof, strateeg:
“We willen zo dicht mogelijk op de huid van onze klant zitten vandaar dat we proberen de boodschap steeds relevanter te maken.”
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.