Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

La Place Extra

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
30 november 2014
LOYALTY PROGRAM
CASE

La Place Extra

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

La Place Extra
La Place
Leisure
Nederland
13 oktober 2014

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Sparen
Sparen voor extra’s
La Place Extra Kaart & applicatie
Sparen voor extra’s
Actief
La Place
La Place
La Place is het op één na grootste foodservicebedrijf van Nederland, met meer dan 250 locaties in zowel binnen- als buitenland. La Place is gevestigd langs snelwegen, in attractieparken, in bedrijven als bedrijfsrestaurant en op grote evenementenlocaties.
La Place is het op één na grootste foodservicebedrijf van Nederland, met meer dan 250 locaties in zowel binnen- als buitenland. La Place is gevestigd langs snelwegen, in attractieparken, in bedrijven als bedrijfsrestaurant en op grote evenementenlocaties.

Deelname
Elke (regelmatige) bezoeker van La Place met een emailadres of een postadres kan deelnemen aan het La Place Extra programma. Deelname kan door de aanschaf van de La Place Extra Kaart voor 1 euro bij één van de La Place vestingen of door het downloaden van de gratis La Place Extra Kaart via de La Place App (voor iOS en Android). Voordat ze in gebruik worden genomen dienen beide varianten van de La Place Extra Kaart te worden geregistreerd op de website of in de app. De La Place Extra Kaart kan alleen gebruikt worden bij La Place vestigingen in Nederland (met uitzondering van de franchise vestigingen).

 

Sparen
De deelnemer spaart met elke transactie bij La Place voor iets Extra’s. De Extra’s bestaan uit kortingen, extra service of gratis producten. Het La Place Extra’s Programma bestaat uit 4 statuslevels:

  • Welkom
  • 1 ster
  • 2 sterren
  • 3 sterren

 

Alle transacties bij de deelnemende La Place vestigingen tellen mee voor het bepalen van het statuslevel. De deelnemer beweegt door de levels op basis van het aantal transacties per jaar. Welkom: 1- 2 transacties / 1 ster: 3 – 5 transacties / 2 sterren: 6 – 9 transacties / 3 sterren: 10 en meer transacties. Indien er één jaar lang geen transacties worden verricht met de La Place Extra’s Kaart dan valt de deelnemer één statuslevel terug. Uit het statuslevel ‘Welkom’ valt de deelnemer niet meer terug.

 

Verzilveren
Bij La Place Extra hoef je niet te sparen, deelnemers ontvangen bij elk bezoek een extraatje zoals een speciale korting, een gratis product of een leuke verrassing. Daarnaast krijgt elke deelnemer direct toegang tot coupons, recepten en inspiratie op het gebied van (gezond) eten. Door de statuslevels in het programma wordt de waarde van de extraatjes wel hoger naar mate de deelnemer in één jaar meer transacties doet.

 

  • Bij ieder bezoek ontvang je een nieuwe extra: een speciale korting, gratis product of een leuke verassing
  • Ieder vijfde bezoek ontvang je een gratis drankje of product
  • Jarig? Je krijgt een gratis verjaardagstaartje

 

Hoe vaker je komt hoe persoonlijker jouw aanbieding.

 

Communicatie

La Place Extra’s wordt gecommuniceerd in de vestigingen, op social media en op de website van La Place.

La Place extraatje

Op Mijn La Place is het mogelijk om op verschillende manieren te reageren op berichten en content, bijvoorbeeld door een reactie te plaatsen onder een bericht. Daarnaast is het mogelijk om berichten te delen via Facebook, Twitter, Pinterest of per email.

Quote

Kim Kleine Staarman (Senior Manager Marketing & E-commerce van La Place):

“We willen onze gasten extra verwennen, hiermee onder andere bewust maken van goede, 100% natuurlijke voeding en stimuleren om vaker voor het 100% natuurlijke assortiment van La Place te kiezen. Door bij ieder bezoek iets extra’s te geven willen we onze gasten bedanken voor hun bezoek aan La Place. Wij willen onze gasten direct belonen, zonder hen te laten sparen. En dat doen we bij ieder bezoek.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events