Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Le Club Accorhotels

Le Club Accorhotels is het wereldwijde loyaliteitsprogramma van Accor hotels. Dit programma biedt haar leden voordelen en beloningen en laat hen sparen bij meer dan 2.700 hotels, in 92 landen bij 13 hotelmerken.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over het Le Club Accorhotels programma waarbij klanten sparen voor kortingen en verschillende privileges genieten.
Redactie LoyaltyFacts
30 september 2011
LOYALTY PROGRAM
CASE

Le Club Accorhotels

Le Club Accorhotels is het wereldwijde loyaliteitsprogramma van Accor hotels. Dit programma biedt haar leden voordelen en beloningen en laat hen sparen bij meer dan 2.700 hotels, in 92 landen bij 13 hotelmerken.

Lees hier alles over het Le Club Accorhotels programma waarbij klanten sparen voor kortingen en verschillende privileges genieten.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Le Club Accorhotels
Accor Hotels
Leisure
Wereldwijd
Onbekend

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Club -en spaarprogramma
Korting & Privileges
Klantenkaart & Website
Sparen voor korting en privileges
Actief
Accor Hotels logo
Accor Hotels logo
Accor Hotels
Accor Hotels
AccorHotels is een van origine Franse Hotelketen met vestigingen in 92 landen en meer dan 3700 hotels op 5 verschillende continenten. Het bedrijf bezit verschillende hotel merken van budget accommodaties tot zeer luxueuze verblijfplaatsen.
AccorHotels is een van origine Franse Hotelketen met vestigingen in 92 landen en meer dan 3700 hotels op 5 verschillende continenten. Het bedrijf bezit verschillende hotel merken van budget accommodaties tot zeer luxueuze verblijfplaatsen.
Le Club Accorhotels is het wereldwijde loyaliteitsprogramma van Accor hotels. Dit programma biedt haar leden voordelen en beloningen en laat hen sparen bij meer dan 2.700 hotels, in 92 landen bij 13 hotelmerken.

Deelname
Deelname is gratis en kan via een online inschrijfformulier, of in één van de aangesloten hotels. Vanaf de eerste overnachting kunnen consumenten al profiteren van verschillende voordelen die gekoppeld zijn aan een specifieke loyaliteitsstatus. Klanten starten met de Classic status en naarmate zij meer overnachten in één van de aangesloten hotels of meer punten verdienen stijgt hun status:

  • Silver: vanaf 10 nachten of 2.500 punten
  • Gold: vanaf 30 nachten of 10.000 punten
  • Platinum: vanaf 60 nachten of 25.000 punten

 

Sparen
Leden sparen punten wanneer zij overnachten in een Accor hotel. Hoeveel punten zij sparen is afhankelijk van hun status. Gebaseerd op de conversie naar een hotelvoucher (2.000 punten is €40,- waard) profiteren zij van 5 tot 8,5% voordeel afhankelijk van hun statusniveau. Op accorhotel.com kunnen leden gemakkelijk berekenen hoeveel punten hun verblijf oplevert met hun eigen status.

 

Sparen kan ook bij een van de partners van Accor, bijvoorbeeld door het huren van een auto bij Europcar of het boeken van een vlucht bij Finnair. Voorwaarde daarbij is wel dat boekingen direct via Accor gedaan worden.

 

 

Verzilveren
Vanaf 2.000 gespaarde punten kunnen de punten verzilverd worden. De gespaarde punten kunnen ingewisseld worden voor een hotelvoucher die direct korting geeft op de hotelrekening. De vouchers kunnen ook cadeau gedaan worden aan anderen. De gespaarde punten kunnen ook verzilverd worden door producten en diensten af te nemen bij één van de geselecteerde partners, bijvoorbeeld een vakantie bij Club Med. Daarnaast zijn de gespaarde punten om te zetten in airline miles en kun je je punten overzetten naar een bijdrage aan één van de geselecteerde goede doelen

 

 

Voordelen
De voordelen en privileges die men ontvangt, lopen op wanneer ook de status hoger wordt. Iemand met de Classic status ontvangt de volgende extra voordelen:

  • Le Club Accorhotels Klantenservice;
  • Priority desk: online inchecken en snel uitchecken;
  • Presale van exclusieve aanbiedingen op accorhotels.com;
  • Extra voordeel afhankelijk van hotelketen.

 

Iemand met een Silver status ontvang daarnaast:

  • Gratis internet wereldwijd;
  • Laat uitchecken op aanvraag en indien beschikbaar bij aankomst;
  • Welkomstdrankje.

 

 Een lid met de Gold status ontvangt hier bovenop:

  • Laat uitchecken OF Vroeg inchecken op aanvraag en indien beschikbaar bij aankomst;
  • Gegarandeerde kamer beschikbaarheid tot 3 dagen voor aankomst;
  • Kamer upgrade indien beschikbaar;
  • VIP ontvangst.

 

Iemand met de Platinum status ontvangt ten slotte ook nog:

  • Laat uitchecken EN Vroeg inchecken op aanvraag en indien beschikbaar bij aankomst;
  • Gegarandeerde kamer beschikbaarheid tot 2 dagen voor aankomst;
  • Toegang tot de Executive lounge, indien aanwezig.

 

Naast deze voordelen per statuslevel, zijn er regelmatig aanbiedingen en acties voor alle leden, om meer (bonus)punten te sparen of met korting een product of dienst af te nemen.

Le Club Accorhotels Case Facts

  • Le Club Accorhotels heeft ruim 14 miljoen leden in 5 jaar tijd binnengehaald.
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events