Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Ledenvoordeel FNV

De FNV is de grootste werknemersvereniging van Nederland. De FNV komt op voor werknemersbelangen op het gebied van werk en inkomen. Op dit moment zijn 1,1 miljoen mensen lid, van scholier tot gepensioneerde. De FNV is actief in verschillende sectoren en onderhandelt over arbeidsvoorwaarden in meer dan 1.000 cao’s. Daarnaast bieden zij ook nog voordelen via partners met het voordeelprogramma Ledenvoordeel FNV.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
24 november 2015
LOYALTY PROGRAM
CASE

Ledenvoordeel FNV

De FNV is de grootste werknemersvereniging van Nederland. De FNV komt op voor werknemersbelangen op het gebied van werk en inkomen. Op dit moment zijn 1,1 miljoen mensen lid, van scholier tot gepensioneerde. De FNV is actief in verschillende sectoren en onderhandelt over arbeidsvoorwaarden in meer dan 1.000 cao's. Daarnaast bieden zij ook nog voordelen via partners met het voordeelprogramma Ledenvoordeel FNV.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Ledenvoordeel FNV
FNV
B2C
Nederland
2005

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Voordeelprogramma
Voordelen
Programmawebsite, -nieuwsbrief, katern in ledenmagazine, programmafolder
Leden van de FNV ontvangen extra voordelen
Actief
FNV
FNV
De Federatie Nederlandse Vakbeweging (FNV) is een Nederlandse werknemersvereniging die de individuele en collectieve belangen behartigt van aangesloten werknemers.
De Federatie Nederlandse Vakbeweging (FNV) is een Nederlandse werknemersvereniging die de individuele en collectieve belangen behartigt van aangesloten werknemers.
De FNV is de grootste werknemersvereniging van Nederland. De FNV komt op voor werknemersbelangen op het gebied van werk en inkomen. Op dit moment zijn 1,1 miljoen mensen lid, van scholier tot gepensioneerde. De FNV is actief in verschillende sectoren en onderhandelt over arbeidsvoorwaarden in meer dan 1.000 cao’s. Daarnaast bieden zij ook nog voordelen via partners met het voordeelprogramma Ledenvoordeel FNV.

Case omschrijving

Tot 2005 bood de FNV haar leden een generiek voordeelprogramma aan. Dit programma was duur en werd weinig gewaardeerd. De FNV vroeg Dunck haar voordeelprogramma opnieuw te positioneren met als doel de loyaliteit van ruim 1 miljoen leden vergroten, exclusieve voordelen voor de leden en een kostenbesparing realiseren. Vanuit deze vraag is het huidige voordeelprogramma van de FNV ontstaan ‘Ledenvoordeel FNV’.

Hoe werkt het Ledenvoordeel FNV?

Ledenvoordeel FNV kenmerkt zich door een herkenbaar geheel aan benefits. Dit zijn exclusieve voordelen voor de leden, die gerelateerd zijn aan de hoofdpijlers van de FNV; werk en inkomen. Deze thema’s komen vooral terug in voordelen waar leden gedurende het gehele jaar gebruik van kunnen maken. Bijvoorbeeld verzekeringen, opleidingen, energie en auto-onderhoud. Binnen het programma is er steeds vernieuwing in aanbiedingen vanuit tijdelijke voordelen. Deze kunnen zowel voor de gehele doelgroep zijn, als voor een specifieke doelgroep binnen de FNV (een sector, senioren of starters).

Communicatie

Het voordeelprogramma heeft een eigen programmafolder die leden 1x per jaar ontvangen. Tevens kent het voordeelprogramma een eigen voordeelkatern in alle magazines die de FNV uitgeeft. De voordelen worden uitgebreid omschreven op de programmawebsite. Tot slot kent het programma een eigen Ledenvoordeel FNV nieuwsbrief.

Case facts Ledenvoordeel FNV

• 85% van de FNV-leden kent Ledenvoordeel FNV.
• Het gebruik door leden is meer dan vertienvoudigd en wordt goed gewaardeerd.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events