Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

LEGO Club

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
26 april 2016
LOYALTY PROGRAM
CASE

LEGO Club

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

LEGO Club
LEGO
B2C
Internationaal
1966

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Clubprogramma
Bouwtekeningen, winacties, evenementen, kleurplaten en filmpjes
Magazine, nieuwsbrief, website
Actief
LEGO
LEGO
LEGO De LEGO Group is een familiebedrijf in Billund, Denemarken. Het bedrijf is het meest bekend van het speelgoed LEGO dat door hen wordt geproduceerd.
LEGO De LEGO Group is een familiebedrijf in Billund, Denemarken. Het bedrijf is het meest bekend van het speelgoed LEGO dat door hen wordt geproduceerd.

 

Magazine
Een belangrijke benefit en drager van de LEGO Club is het CLUB Magazine dat vijf keer per jaar uitkomt. Het magazine is er in drie versies:

  • Junior Magazine voor kinderen van 4-7 jaar
  • Club Magazine voor meisjes van 7-10 jaar
  • Club Magazine voor jongens van 7-10 jaar

In het magazine zijn bijvoorbeeld stripverhalen opgenomen van LEGO-figuren, win acties, kleurplaten, bouwtekeningen en foto’s van LEGO-fans samen met hun bouwwerken.

 

Website
Op de website staat het ‘clubhuis’ centraal. In het clubhuis word je rondgeleid door LEGO-figuur Max. Nadat leden zijn ingelogd kunnen ze bijvoorbeeld filmpjes kijken van ‘The Adventures of Max’ waarbij Max iets beleefd in een LEGO-omgeving. Ook zijn er op de website diverse bouwtekeningen te vinden met een link naar het seizoen. Bijv. in het voorjaar een bouwtekening van een vogelnestje van LEGO-steentjes en rondom de feestdagen hoe je kerstfiguren van LEGO kunt bouwen. De website heeft een nieuws sectie waarop interviews met LEGO-ontwerpers te vinden zijn, maar ook artikelen die in het magazine te vinden zijn (ook die van de twee magazines die je niet thuis ontvangt). Ook staan hier diverse ontmoetingen/interviews van Max met andere LEGO figuren centraal. Tot slot kunnen leden alle oude magazines online terugvinden.

 

Nieuwsbrief
Iedere maand verschijnt een e-mailnieuwsbrief met daarin eveneens exclusieve content voor Club-leden. In de nieuwsbrief wordt vooral door gelinkt naar de exclusieve content die ook op de programmawebsite te vinden is.

 

Case facts

  • De LEGO Club bestaat sinds 1966.
  • De Club is actief in 18 landen en in 10 verschillende talen.
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events