Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Level up met Genius!

LOYALTY PROGRAM

CASE

Nienke Oude-Vrielink
Nienke Oude-Vrielink
25 Mei 2023
LOYALTY PROGRAM
CASE

Level up met Genius!

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Genius
Booking.com
B2B
Internationaal
2013

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Voordeelprogramma
Korting en voordelen
Website & App
Reizen
Actief
Booking.com
Booking.com
Booking.com is opgericht in 1996 in Amsterdam en is uitgegroeid tot een van ’s werelds grootste e-commercebedrijven voor reizen. De missie van Booking.com is om het voor iedereen gemakkelijker te maken om de wereld te beleven. Booking.com is beschikbaar in wel 43 talen. Daarnaast kun je kiezen uit meer dan 28 miljoen listings van accommodaties, waaronder meer dan 6,6 miljoen listings van huizen, appartementen en andere unieke verblijven.
Booking.com is opgericht in 1996 in Amsterdam en is uitgegroeid tot een van ’s werelds grootste e-commercebedrijven voor reizen. De missie van Booking.com is om het voor iedereen gemakkelijker te maken om de wereld te beleven. Booking.com is beschikbaar in wel 43 talen. Daarnaast kun je kiezen uit meer dan 28 miljoen listings van accommodaties, waaronder meer dan 6,6 miljoen listings van huizen, appartementen en andere unieke verblijven.

Voor alle reislustige spaarders heeft Booking.com een eigen loyaliteitsprogramma genaamd Genius. Met dit loyaliteitsprogramma worden klanten beloond voor het boeken van een verblijf en kunnen ze levenslang profiteren van kortingen.

 

Zo werkt het

 

Wanneer je een account hebt aangemaakt op Booking.com, doe je automatisch mee aan het Genius programma. Door het ‘voltooien’ (boeken en overnachten) van genoeg Booking.com verblijven binnen een bepaalde tijd stijg je naar hogere Genius levels. Zodra je een level hebt bereikt beschik je zolang je Booking.com account bestaat over minimaal dit level: je verdiende status verlies je dus nooit!

 

Level 1
In het eerste level binnen het Genius loyaliteitsprogramma ontvang je een korting van 10%. Deze korting wordt toegepast op de prijs vóór belastingen en toeslagen.

 

Level 2
Heb je level 2 bereikt? Dan ontvang je 15% korting bij geselecteerde verblijven. Deze wordt ook toegepast op de prijs vóór belastingen en toeslagen. Daarnaast krijg je in level 2 ook toegang tot speciale voordelen. Op geselecteerde verblijven krijg je namelijk een gratis ontbijt. Om daar nog een schepje bovenop te doen kun je gebruik maken van gratis kamerupgrades. Deze worden automatisch toegepast op geselecteerde verblijven. Je kunt van dit level profiteren als je binnen 2 jaar 5 verblijven voltooit. Heb je dit level uitgespeeld? Dan kom je in het derde en laatste level terecht.

 

Level 3
In het laatste level ontvang je 20% korting bij geselecteerde bedrijven. Ook deze wordt toegepast op de prijs vóór belastingen en toeslagen. In level 3 kun je ook gebruik maken van priority klantenservice. Hierbij krijg je direct toegang tot een medewerker van de klantenservice mocht je vragen hebben of wijzigingen aan je verblijf willen doorgeven. Je kunt van dit level profiteren als je binnen 2 jaar 15 verblijven voltooit.

 

 

 

Nienke Oude-Vrielink

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.