fbpx
Loyalty Program

CASE: Marktaandeel stijgt dankzij Liefhebbers

Het voordeelprogramma van Jan Linders

Loyalty ProgramCase 24 maart 2021
Marktaandeel stijgt dankzij Liefhebbers
Naam Liefhebbers
Organisatie Jan Linders
Sector B2C
Land Nederland
Sinds 2018
Type programma Spaarprogramma
Benefits Cadeaus en korting
Dragers Liefhebbers-pas
Thematiek Supermarkt
Status Actief

Jan Linders

Jan Linders Supermarkten is in 1963 opgericht door Jan Linders. Het is een regionale supermarktketen waarvan er in 2020 62 vestigingen waren. De vestigingen zijn te vinden in het zuidoosten van Nederland.

Het regionale marktaandeel van Jan Linders is toegenomen van 19% naar 20% in 2020. Volgens de unit manager van Jan Linders draagt het loyaliteitsprogramma hier aan bij. Het voordeelprogramma, genaamd Liefhebbers, bestaat sinds 2018. Momenteel zijn er meer dan 176.000 mensen lid van het programma. De leden worden ook wel Liefhebbers genoemd en waren in 2020 verantwoordelijk voor 45% van de omzet. Dat het voordeelprogramma bijdraagt aan de stijging in het marktaandeel, wordt hiermee wel duidelijk. Maar hoe werkt het voordeelprogramma ook al weer?

Hoe werkt het?

Klanten kunnen via de website van Jan Linders een account aanmaken. Nadat het account is aangemaakt, ontvangt de klant de Liefhebbers-pas. Nadat de pas geactiveerd is, kan het sparen beginnen. Bij iedere euro aan boodschappen ontvangt de klant één Liefhebbers-punt, waarmee er gespaard kan worden voor extra korting op spaaritems en voor leuke extra’s. Met Liefhebbers krijg je als consument extra’s zoals:

  • Extra aanbiedingen op producten via de nieuwsbrief en mobiele app
  • Een cadeautje op je verjaardag
  • Regelmatig verassingen zoals winacties
  • Sparen voor gratis producten
  • Sparen voor korting op producten en uitjes van de Liefhebbers-shop

Naast de mooie extra’s die de Liefhebbers kunnen verdienen, ontvangen zij direct 25 punten cadeau bij het aanmaken van een account.

 

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: