fbpx
Loyalty Program

CASE: Mijlpaal voor Papa John’s

20 miljoen sparende klanten

Loyalty ProgramCase 22 juli 2021
Mijlpaal voor Papa John’s
Naam Papa Rewards
Organisatie Papa John's
Sector B2C
Land Wereldwijd
Sinds 2010
Type programma Spaarprogramma
Benefits Beloningen
Dragers Website
Thematiek Fastfood
Status Actief

Papa John's

Papa John’s is een Amerikaanse franchiseketen die pizza’s bezorgt. Sinds 2016 is de keten ook in Nederland te vinden.

Restaurantketen Papa John’s heeft deze maand een bijzondere mijlpaal bereikt met het eigen loyaliteitsprogramma Papa Rewards. Inmiddels nemen 20 miljoen klanten deel aan het programma. Een mooi moment om te bekijken hoe dit programma precies werkt.

Papa Rewards werd in 2010 gelanceerd en is in 2018 vernieuwd, waardoor het voor klanten mogelijk was om sneller punten te sparen.

Hoe werkt het?

Het is voor alle klanten mogelijk om gratis deel te nemen aan het programma. Deelnemers in de Verenigde Staten ontvangen één punt per dollar die ze online of in een filiaal van Papa John’s uitgeven. Elke 75 punten die een klant verdiend, kunnen ingewisseld worden voor $10 in Papa Dough. Papa Dough, ook wel de ‘Crusto-currency’ genoemd, is een soort tegoed waarmee klanten een menu-item uit kunnen kiezen. 

Nederland

In Nederland gaat het sparen iets minder snel. Klanten verdienen één punt voor iedere €5 die zij besteden. Deze punten kunnen zij inwisselen voor bepaalde producten van het menu. Zo kost een portie Cheesesticks 10 punten, een chocolate chip cookie 10 punten en een grote pizza 30 punten. Er moet dan wel aan een minimale bestelwaarde voldaan worden en de bestelling moet ten minste één pizza bevatten.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: