Restaurantketen Papa John's heeft deze maand een bijzondere mijlpaal bereikt met het eigen loyaliteitsprogramma Papa Rewards. Inmiddels nemen 20 miljoen klanten deel aan het programma. Een mooi moment om te bekijken hoe dit programma precies werkt.
Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Papa Rewards werd in 2010 gelanceerd en is in 2018 vernieuwd, waardoor het voor klanten mogelijk was om sneller punten te sparen.
Het is voor alle klanten mogelijk om gratis deel te nemen aan het programma. Deelnemers in de Verenigde Staten ontvangen één punt per dollar die ze online of in een filiaal van Papa John’s uitgeven. Elke 75 punten die een klant verdiend, kunnen ingewisseld worden voor $10 in Papa Dough. Papa Dough, ook wel de ‘Crusto-currency’ genoemd, is een soort tegoed waarmee klanten een menu-item uit kunnen kiezen.
In Nederland gaat het sparen iets minder snel. Klanten verdienen één punt voor iedere €5 die zij besteden. Deze punten kunnen zij inwisselen voor bepaalde producten van het menu. Zo kost een portie Cheesesticks 10 punten, een chocolate chip cookie 10 punten en een grote pizza 30 punten. Er moet dan wel aan een minimale bestelwaarde voldaan worden en de bestelling moet ten minste één pizza bevatten.
Papa Rewards werd in 2010 gelanceerd en is in 2018 vernieuwd, waardoor het voor klanten mogelijk was om sneller punten te sparen.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.