Loyalty Program

CASE: ‘More rewards more often’ bij Del Taco

Met spaarpogramma Del Yeah

Loyalty ProgramCase 14 december 2021
‘More rewards more often’ bij Del Taco
Naam Del Yeah!
Organisatie Del Taco
Sector B2C
Land Verenigde Staten
Sinds 2021
Type programma Spaarprogramma
Benefits Voordelen, korting
Dragers App, website
Thematiek Fastfood
Status Actief

Del Taco

Del Taco Restaurants Inc. is een Amerikaanse fastfoodrestaurantketen die gespecialiseerd is in de Mexicaanse keuken.

In 2021 regent het loyaliteitsprogramma’s bij Amerikaanse fastfoodketens. Waar McDonalds en Burger King eerder dit jaar al spaarprogramma’s lanceerden, kondigde Del Taco deze nazomer een eigen spaarprogramma aan. Het programma heeft de naam Del Yeah gekregen en is in september gelanceerd.

Hoe werkt het?

Punten sparen

Del Yeah is een multi-layer spaarprogramma, waarbij deelnemers punten sparen met elke bestelling bij deelnemende Del Taco restaurants. De punten zijn verdeeld in twee categorieën:

  • Spendable Points: Hiermee kunnen cadeaus in de spaarshop worden besteld
  • Qualifying Points: Vervullende de functie van experience points. Het saldo aan Qualifying Points bepaalt in welk spaarniveau je wordt ingedeeld.

De multi-layer opbouw van het programma bestaat uit vier niveaus. Elk niveau kent haar eigen speciale beloningen, challenges en badges, exclusieve events en verrassingen. Daarnaast ontvangen deelnemers op ieder niveau meer Spendable en Qualifying Points dan in het niveau ervoor. Del Yeah maakt het mogelijk te sparen voor gratis Del Taco producten, maar deelnemers kunnen ook sparen voor andere beloningen.

De niveaus zijn als volgt:

  • Queso: voor elke uitgegeven dollar ontvangt een deelnemer op dit niveau 8 punten. Elke deelnemer start op dit niveau.
  • Scorcho: voor elke uitgegeven dollar ontvangt een deelnemer op dit niveau 10 punten. Om op dit niveau te komen, moeten deelnemers in de afgelopen zes maanden 500 Qualifying Points hebben verzameld.
  • Inferno: voor elke uitgegeven dollar ontvangt een deelnemer op dit niveau 11 punten. Om op dit niveau te komen, moeten deelnemers in de afgelopen zes maanden 1500 Qualifying Points hebben verzameld.
  • Epic: voor elke uitgegeven dollar ontvangt een deelnemer op dit niveau 12 punten. Om op dit niveau te komen, moeten deelnemers in de afgelopen zes maanden 3000 Qualifying Points hebben verzameld.

Wanneer een deelnemer een niveau klimt, moet deze in de zes maanden daarna opnieuw genoeg punten hebben verzameld om op dit niveau te blijven. Indien dit niet lukt, wordt de deelnemer teruggezet naar een niveau dat past bij het puntensaldo.

Punten inwisselen

De Spendable Points kunnen via de app van Del Taco in de spaarshop verzilverd worden. In de ‘Rewards’ sectie kunnen deelnemers een keuze maken. Indien je voldoende punten hebt, kun je fysieke producten direct vanuit de app bestellen. Voor andersoortige bestellingen ontvang je een QR-code, die je aan de kassa bij één van de deelnemende Del Taco restaurants kunt laten scannen om deze te verzilveren.

Waarom een spaarprogramma?

Het spaarprogramma stelt Del Taco in staat meer data van haar klanten te verzamelen, zoals hoe en wanneer ze gebruik maken van de (diensten van de) Del Taco restaurants. Daarnaast is Del Yeah een 1-1 marketingtool die het mogelijk maakt om unieke berichten naar deelnemers te sturen en de relatie met de deelnemer te verpersoonlijken.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Tags
Delen

Een initiatief van: