Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

‘More rewards more often’ bij Del Taco

Met spaarpogramma Del Yeah

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
14 december 2021
LOYALTY PROGRAM
CASE

‘More rewards more often’ bij Del Taco

Met spaarpogramma Del Yeah

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Del Yeah!
Del Taco
B2C
Verenigde Staten
2021

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Voordelen, korting
App, website
Fastfood
Actief
Del Taco
Del Taco
Del Taco Restaurants Inc. is een Amerikaanse fastfoodrestaurantketen die gespecialiseerd is in de Mexicaanse keuken.
Del Taco Restaurants Inc. is een Amerikaanse fastfoodrestaurantketen die gespecialiseerd is in de Mexicaanse keuken.
Met spaarpogramma Del Yeah

In 2021 regent het loyaliteitsprogramma’s bij Amerikaanse fastfoodketens. Waar McDonalds en Burger King eerder dit jaar al spaarprogramma’s lanceerden, kondigde Del Taco deze nazomer een eigen spaarprogramma aan. Het programma heeft de naam Del Yeah gekregen en is in september gelanceerd.

 

Hoe werkt het?

 

Punten sparen

Del Yeah is een multi-layer spaarprogramma, waarbij deelnemers punten sparen met elke bestelling bij deelnemende Del Taco restaurants. De punten zijn verdeeld in twee categorieën:

 

  • Spendable Points: Hiermee kunnen cadeaus in de spaarshop worden besteld
  • Qualifying Points: Vervullende de functie van experience points. Het saldo aan Qualifying Points bepaalt in welk spaarniveau je wordt ingedeeld.

 

De multi-layer opbouw van het programma bestaat uit vier niveaus. Elk niveau kent haar eigen speciale beloningen, challenges en badges, exclusieve events en verrassingen. Daarnaast ontvangen deelnemers op ieder niveau meer Spendable en Qualifying Points dan in het niveau ervoor. Del Yeah maakt het mogelijk te sparen voor gratis Del Taco producten, maar deelnemers kunnen ook sparen voor andere beloningen.

 

De niveaus zijn als volgt:

  • Queso: voor elke uitgegeven dollar ontvangt een deelnemer op dit niveau 8 punten. Elke deelnemer start op dit niveau.
  • Scorcho: voor elke uitgegeven dollar ontvangt een deelnemer op dit niveau 10 punten. Om op dit niveau te komen, moeten deelnemers in de afgelopen zes maanden 500 Qualifying Points hebben verzameld.
  • Inferno: voor elke uitgegeven dollar ontvangt een deelnemer op dit niveau 11 punten. Om op dit niveau te komen, moeten deelnemers in de afgelopen zes maanden 1500 Qualifying Points hebben verzameld.
  • Epic: voor elke uitgegeven dollar ontvangt een deelnemer op dit niveau 12 punten. Om op dit niveau te komen, moeten deelnemers in de afgelopen zes maanden 3000 Qualifying Points hebben verzameld.

 

Wanneer een deelnemer een niveau klimt, moet deze in de zes maanden daarna opnieuw genoeg punten hebben verzameld om op dit niveau te blijven. Indien dit niet lukt, wordt de deelnemer teruggezet naar een niveau dat past bij het puntensaldo.

Punten inwisselen

 

De Spendable Points kunnen via de app van Del Taco in de spaarshop verzilverd worden. In de ‘Rewards’ sectie kunnen deelnemers een keuze maken. Indien je voldoende punten hebt, kun je fysieke producten direct vanuit de app bestellen. Voor andersoortige bestellingen ontvang je een QR-code, die je aan de kassa bij één van de deelnemende Del Taco restaurants kunt laten scannen om deze te verzilveren.

Waarom een spaarprogramma?

Het spaarprogramma stelt Del Taco in staat meer data van haar klanten te verzamelen, zoals hoe en wanneer ze gebruik maken van de (diensten van de) Del Taco restaurants. Daarnaast is Del Yeah een 1-1 marketingtool die het mogelijk maakt om unieke berichten naar deelnemers te sturen en de relatie met de deelnemer te verpersoonlijken.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events